سرهنگ فضل‌الله شیری در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، با اشاره به اینکه تعداد فوت‌شده‌های ناشی از تصادف در استان کرمانشاه در سال 95 نسبت به سال 94، 13.6 درصد کاهش و تعداد مجروحان 7.6 درصد افزایش یافته است اظهار داشت: در سال گذشته تعداد تخلفات در استان چهار درصد و میزان برخورد با جرائم ترافیکی و ارجاع به مراجع قضایی 10 درصد افزایش یافته است.

شیری با بیان اینکه در سال گذشته رسیدگی به موارد عدول رانندگان حمل بار و مسافری از مقررات 34 درصد و برخورد با تخلفات موتورسیکلت 57 درصد افزایش یافته است، گفت: بیشترین دلیل تصادف در استان در سال گذشته با 43.7 درصد مربوط به عدم توانایی در کنترل وسایل نقلیه است و این مورد ناشی از خستگی و خواب‌آلودگی، عدم رعایت سرعت مطمئنه در سرپیچ و شرایط نامساعد جوی است.

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه عدم توجه به جلو با 21.8 درصد را از دیگر دلایل تصادف در استان در سال گذشته عنوان کرد و افزود: عدم توجه به جلو ناشی از استفاده از تلفن همراه و مشغول شدن به فعالیتهای غیررانندگی از جمله سیگار کشیدن و خوردن و آشامیدن است.

وی با اشاره به اینکه عدم توجه به جلو و عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه به طور عمده سبب تصادف از نوع واژگونی می‌شود، گفت: انحراف به چپ و تجاوز به چپ از دیگر دلایل تصادف در استان کرمانشاه در سال گذشته بوده و همین نوع عامل وقوع شدیدترین نوع تصادف رخ به رخ است و به طور حتم کشته و مجروح دارد.

شیری با بیان اینکه 76 درصد تصادفات به دلیل ترافیک بیشتر در نزدیکی شهر تا شعاع 30 کیلومتری از شهرها رخ می‌دهد، عنوان کرد: 75 درصد تصادفات سال گذشته در استان کرمانشاه در محورهای اصلی از جمله کرمانشاه به صحنه، کرمانشاه به کامیاران، اسلام‌آباد غرب به حمیل و کرمانشاه به اسلام‌آباد غرب رخ داده است.

وی با اشاره به اینکه در بیش از 95 درصد تصادفات عامل انسانی دخیل است، گفت: از نظر نوع تصادف در سال گذشته در استان 32 درصد تصادفات به صورت واژگونی و 64 درصد به صورت خودرو با خودرو یا خودرو با عابر بوده است.

شیری ساعت، روز و ماه پرحادثه استان کرمانشاه در سال گذشته را به ترتیب از ساعت 16 تا 20، پنجشنبه‌ها و شهریور ماه به دلیل حجم بالای مسافرتها عنوان کرد و افزود: در سال گذشته سواری شخصی 71 درصد، وانت‌بار 12.8 درصد، کامیون 11.3 درصد و موتورسیکلت 3.3 درصد از سهم تصادفات در استان را به خود اختصاص دادند.

وی با بیان اینکه بیشترین مورد برخورد با تخلفات در سال گذشته مربوط به عدم استفاده از کمربند ایمنی بوده است، گفت: دیده شدن و دیدن در چرخه ترافیک بسیار دارای اهمیت است و بنابراین توجه به سیستم روشنایی در شب و روز و نقص سیستم خودرو بسیار مورد توجه نیروی پلیس بوده است.

شیری با برخورد جدی با تخلف انحراف به چپ و سبقت ممنوع اشاره کرد و افزود: بیشترین تخلف سال گذشته مربوط به سرعت خودرو است و چنانچه سالانه یک درصد از سرعت کاهش یابد درصد زیادی از وقوع و شدت حوادث کاسته می‌شود.

انتهای پیام /

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 608878
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.