علی محمد زورآوند روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: براساس آخرین تحلیل از داده های هواشناسی، هوای استان امروز صاف تا قسمتی ابری بویژه در نواحی مرزی غبارآلود و در بعضی ساعات همراه با وزش باد می باشد که طی چند ساعت آینده بتدریج از غلظت غبار در نقاط مختلف استان کاسته می شود.
وی افزود: این سامانه جدید از امروز در جو منطقه فعال شده و علاوه بر وزش باد سبب گرد وغبار در نیمه غربی و شهرستان های مرزی آن منطقه نظیر قصرشیرین و سرپل ذهاب گردیده است.
زورآوند ادامه داد: پدیده گرد وغبار در شهرستان قصرشیرین بیش از سایر نقاط به چشم می خورد به گونه ای که دید افقی در این شهرستان مرزی را به حدود سه هزار متر کاهش داده است.
معاون اداره کل هواشناسی کرمانشاه خاطرنشان کرد: طی روزهای یکشنبه و دوشنبه عبور موجی ناپایدار از جو منطقه سبب افزایش ابر، تشدید وزش باد، در بعضی ساعات رگبارهای پراکنده باران و احتمالاً رعد و برق بویژه در نیمه شمالی استان خواهد شد.
وی گفت: همچنین طی ساعاتی از روزهای یاد شده (بویژه روز دوشنبه) وزش باد ممکن است هوای استان را بخصوص در نواحی مرزی دوباره غبارآلود نماید اما برای روز سه شنبه پدیده جوی قابل توجهی در سطح استان پیش بینی نمی شود.
زورآوند همچنین به وضعیت دمای هوا اشاره و اظهار کرد: از فردا شاهد کاهش یک درجه ای دمای هوا تا دوشنبه خواهیم بود و پیش بینی می شود دمای روزانه هوا در نقاط مختلف بین 2 تا 3 درجه کاهش یابد.
وی در ادامه از کاهش 2 تا 4 درجه ای دمای شبانه هوای نقاط مختلف استان نیز خبر داد و گفت: دمای هوا امشب نسبت به شب گذشته تغییر محسوسی نخواهد داشت اما پیش بینی می شود دمای یکشنبه شب نسبت به امشب حدود 2 تا 4 درجه کاهش یابد.
معاون اداره کل هواشناسی کرمانشاه، گرمترین نقطه استان در روز جاری را سومار با 28 درجه بالای صفر و خنک ترین شهر استان طی امشب را نیز سنقر و کلیایی با سه درجه بالای صفر عنوان کرد.
زورآوند در پایان اظهار کرد: دمای هوای امروز شهر کرمانشاه در گرمترین ساعت به 17 درجه بالای صفر و امشب در خنک ترین ساعت به 10 درجه بالای صفر خواهد رسید.
گزارش رویدادهای خبری به همراه گزارش تصویری آن ها و اخبار متنوع دیگر، هر روز بر روی سایت ایرنا استان کرمانشاه http://www.irna.ir/kermanshah و کانال تلگرام به آدرسirnakermanshah@ منتشر خواهد شد.
8066/7458 خبرنگار:مسعود اسماعیلی ** انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.