علی محمد زورآوند در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این سامانه بارشی تا اواخر روز یکشنبه آینده (13 فروردین) در جو استان باقی خواهد ماند و به تناوب سبب بارش هایی با شدت و ضعف تقریبا برای تمام نقاط کرمانشاه می شود.
وی افزود: وزش باد و رعد و برق از دیگر پیامدهای ورود سامانه بارشی جدید به جو استان خواهد بود.
زورآوند یادآوری کرد: شدت فعالیت این سامانه بارشی برای روزهای چهارشنبه (9 فروردین) و بویژه شنبه (12 فروردین) خواهد بود به گونه ای که انتظار می رود بارش های خوبی برای اکثر مناطق شاهد باشیم.
معاون اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه، همچنین در خصوص هوای روز 13 فروردین (سیزده به در) گفت: هوای این روز نیمه ابری تا ابری در برخی نقاط همراه با رگبارهای بهاری و احتمالاً رعد و برق پیش بینی می شود.
وی همچنین در خصوص دمای هوا نیز گفت: در مدت زمان یاد شده (هشتم تا سیزدهم فروردین) تغییرات دمایی محسوسی نخواهیم داشت و تنها در روز چهارشنبه نسبت به امروز شاهد کاهش یک تا دو درجه ای دمای روزانه و شبانه باشیم اما از روز پنجشنبه بازهم دمای هوای روزانه یک تا دو درجه گرمتر خواهد شد.
زورآوند، گرمترین نقطه امروز استان را سومار با 24 و قصرشیرین با 23 درجه بالای صفر عنوان کرد و گفت: سردترین هوای شبانه نیز در کنگاور و سنقر و کلیایی با سه درجه بالای صفر اتفاق خواهد افتاد.
معاون اداره کل هواشناسی کرمانشاه، همچنین حداکثر دمای هوای امروز شهر کرمانشاه را نیز 17 درجه و حداقال دمای امشب را نیز 6 درجه بالای صفر عنوان کرد.
وی در پایان اظهار کرد: از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون (اول مهر 95 تا هفتم فروردین 96) بارش های استان به 342 میلی متر رسیده که نسبت به دوره بلند مدت تنها سه درصد و نسبت به مدت مشابه سال قبل نیز حدود 35 درصد کاهش نشان می دهد.
گزارش رویدادهای خبری به همراه گزارش تصویری آن ها و اخبار متنوع دیگر، هر روز بر روی سایت ایرنا استان کرمانشاه http://www.irna.ir/kermanshah و کانال تلگرام به آدرس irnakermanshah@ منتشر خواهد شد.
8066/7458 خبرنگار:مسعود اسماعیلی ** انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.