به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار علی مویدی پنجشنبه شب در جلسه مشترک مبارزه با مواد مخدر و بررسی آسیب های اجتماعی که با حضور وزیر کشور در سرسرای تدبیر استانداری برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر مبارزه با مواد مخدر و بحث اعتیاد، عزم و اراده ای جدی در کشور شکل گرفته و همه دستگاه ها پای کار آمده اند.
وی سپس با اشاره به همجواری استان کرمانشاه با اقلیم کردستان و عراق افزود: در بررسی های صورت گرفته به این نتیجه رسیدیم که مسیر کرمانشاه به عراق مورد توجه قاچاقچیان برای ترانزیت انواع مواد مخدر است.
مویدی ادامه داد: از سوی دیگر با گرم بودن بازار مواد مخدر در کشور عراق قاچاقچیان از فرصت استفاده کرده و با توجه به همجواری کرمانشاه با این کشور اقدام به ترانزیت مواد مخدر می کنند که برنامه های خوبی برای ناامن سازی این مسیر در دست اقدام داریم.
قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور در ادامه به وضعیت استان کرمانشاه در حوزه اعتیاد اشاره کرد و گفت: کرمانشاه در حوزه آسیب های اجتماعی به خصوص اعتیاد آسیب پذیری قابل توجهی دارد و برنامه های پیشگیرانه در این استان و استانی مثل خوزستان باید به صورت ویژه اجرا شود.
وی افزود: البته اقدام های بسیار خوبی در راستای مبارزه با مواد مخدر در استان کرمانشاه با کمک مسئولان آن انجام شده و این به کاهش آسیب ها در حوزه اعتیاد بسیار کمک می کند.
مویدی همچنین با اشاره به اینکه اعتیاد در روستاهای کرمانشاه نیز به چشم می خورد، یادآوری کرد: یکی از برنامه های ستاد مبارزه با مواد مخدر توانمندسازی روستاهاست و به همین دلیل یکصد روستا در استان کرمانشاه مدنظر است که در صورت تامین فضای لازم، امکات کافی از طرف ستاد برای پیشگیری در اختیار آن ها قرار می گیرد.
قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور ادامه داد: در حوزه درمان و حمایت های اجتماعی نیز برنامه هایی داریم از جمله اینکه راه اندازی سه مرکز سرپناه شبانه در شهرستان کرمانشاه (2 مرکز مردانه و یک مرکز زنانه) و شهرستان های سنقر، کنگاور و هرسین هر کدام یک مرکز در دستور کار است.
وی در پایان، ساماندهی کودکان معتاد زیر 18 سال، زنان باردار معتاد، راه اندازی سه واحد تعاونی تولید در سمن ها با حمایت مالی و هفت پایگاه سلامت در حاشیه شهر کرمانشاه را از دیگر اقدام های در دست اجرای ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور در این استان برشمرد.
گزارش رویدادهای خبری به همراه گزارش تصویری آن ها و اخبار متنوع دیگر، هر روز بر روی سایت ایرنا استان کرمانشاه http://www.irna.ir/kermanshah و کانال تلگرام به آدرس irnakermanshah@ منتشر خواهد شد.
8066/7458 خبرنگار:مسعود اسماعیلی ** انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.