فرهاد فروزی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه اظهار داشت: در سال 95 در مجموع 290 زمین لرزه در استان کرمانشاه رخ داده است.

مسئول شبکه لرزه‌نگاری استان کرمانشاه با اشاره به بزرگترین زمین‌لرزه در سال گذشته، گفت: بزرگ‌ترین زمین لرزه‌‌ای که در سال گذشته به ثبت رسید در 22 خرداد 95 با بزرگی چهار ریشتر در مقیاس امواج درونی حوالی شهرستان تازه‌آباد به وقوع پیوست.

فروزی بیشترین تعداد وقوع زمین‌لرزه را در تابستان با 92 مورد عنوان کرد و افزود: 87 مورد در بهار، 58 مورد در پاییز و 52 مورد در زمستان رخ داده است.

وی شهرستان‌های صحنه، ماهیدشت، پاوه و گهواره را به ترتیب دارای بیش‌ترین فعالیت لرزه‌‌ای در این مدت اعلام کرد و گفت: براساس گزارش سیستم‌های لرزه‌‌نگاری در استان سال 94 در مجموع 202 مورد زمین‌لرزه در استان رخ داده است.

مسئول شبکه لرزه‌نگاری استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: شبکه لرزه‌نگاری استان به عنوان مرکز منطقه لرزه‌نگاری غرب کشور با پوشش استان‌های کرمانشاه، همدان، لرستان، ایلام و کردستان با دارا بودن بیش از 18 ایستگاه لرزه‌نگاری باند پهن، تمامی زمین‌لرزه‌‌های رخ داده در کرمانشاه و دیگر استانها را به طور شبانه‌روزی ثبت و پردازش می‌‌کند.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 607178
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.