به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه  وبه نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ محمدرضا امیری اظهار داشت: با توجه به اینکه در ایام تعطیلات نوروزی وظیفه حفظ امنیت اجتماع در تعطیلات نوروزی بیش از پیش حساس و حائز اهمیت است، این پلیس از ابتدای شروع تعطیلات نسبت به برنامه ریزی و هدفمند کردن فعالیتهای تیم های اطلاعاتی، عملیاتی و گشتی اقدام کرد.

وی افزود: با توجه به برنامه ریزیهای انجام شده و استفاده از تمام توان کاری و با بهره گیری از امکانات فنی و اطلاعاتی و علمی، از ابتدای تعطیلات نوروزی تاکنون بیش از 71 مورد انواع سرقت کشف و 9 نفر از سارقان نیز در این زمینه دستگیر شده‌اند.

امیری خاطرنشان کرد: طی عملیاتهای انجام شده علاوه بر کشف 14 دستگاه انواع خودرو سرقتی و تحت تعقیب مراجع قضائی، مقادیر قابل توجهی نیز کالای قاچاق کشف شده است.

کاهش سرقتهای نوروزی در شهرستان کرمانشاه

فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه گفت: در ایام نوروز 96 نسبت به مدت مشابه سال گذشته آمار وقوع سرقت در این شهرستان چهار درصد کاهش یافته است.

سرهنگ رضا شیرزادی عنوان کرد: انتظامی شهرستان کرمانشاه در سال جاری با برنامه‌ریزی دقیق و هدفمند در راستای کاهش سرقت اقداماتی همچون افزایش تعداد گشتها، به‌کارگیری نگهبانان محله و استفاده از ظرفیت پلیسهای افتخاری را انجام داد.

وی افزود: با توجه به افزایش تعداد گشتهای انتظامی در سطح شهرستان میزان کشفیات سرقت نیز در ایام نوروز امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، افزایش محسوسی داشته است.

فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه گفت: در این ایام علاوه بر کارکنان ستاد انتظامی شهرستان، از کارکنان وظیفه مراکز آموزشی، کارکنان ستاد انتظامی استان و گشتهای یگان ویژه برای برقراری نظم و امنیت در سطح شهر استفاده کرده‌ایم.

شیرزادی با بیان اینکه حضور مأموران انتظامی در مناطق گردشگری و پرتجمع برای ایام نوروز افزایش چشمگیری داشت،گفت: انتظامی شهرستان در این ایام با تغییر تاکتیک، طرح پاکسازی مناطق آلوده و جرم خیر را نیز در دستور کار قرار داد.

کشف 126 رأس دام سرقتی از یک باند دو نفره در کرمانشاه

رئیس پلیس آگاهی استان از کشف 126 رأس دام سرقتی از یک باند دو نفره سرقت در شهرستان سرپل‌ذهاب خبر داد و گفت: سرکرده باند به جرم سرقت مسلحانه، در یکی از زندانهای استان البرز دوران محکومیت خود را سپری می‌کند.

سرهنگ محمدرضا امیری عنوان کرد: در پی وقوع چندین مورد سرقت احشام در سطح روستاهای شهرستان سرپل ذهاب از توابع استان کرمانشاه، رسیدگی به موضوع در دستور کار پلیس آگاهی آن شهرستان قرار گرفت.                                                                        

وی افزود: با انجام تحقیقات و اقدامات اطلاعاتی مشخص شد که دو نفر از سارقان سابقه دار در قالب باند اقدام به سرقت احشام در شهرستان سرپل‌ذهاب کرده‌اند و پس از شناسایی مخفیگاه متهمان با هماهنگی مقام قضائی اعضای باند سرقت طی یک عملیات ضربتی دستگیر شدند.

امیری با بیان اینکه سرکرده باند به جرم سرقت مسلحانه در یکی از زندانهای استان البرز دوران محکومیت خود را سپری می‌کند، عنوان کرد: متهمان در بازجوییهای فنی و علمی پلیس آگاهی به انجام 9 مورد سرقت احشام در سطح روستاهای اطراف شهرستان سرپل‌ذهاب اعتراف کردند که در ادامه محلهای سرقت بازسازی و تمامی مالباختگان در این زمینه شناسایی شده‌اند. 

وی با اشاره به اینکه 126 رأس دام سرقتی از متهمان کشف شده است، گفت: یک نفر مالخر نیز شناسایی و با دستور مقام قضائی دستگیر شده است بنابراین تمامی متهمان این پرونده پس از تکمیل تحقیقات به مرجع قضائی معرفی و از آنجا روانه زندان شدند.

وقوع سرقت در اسلام‌آباد غرب 20 درصد کاهش یافت

فرمانده انتظامی شهرستان اسلام‌آباد غرب از کاهش 20 درصدی وقوع انواع سرقت طی سال 95 نسبت به مدت مشابه سال 94 در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ بهروز سرتیپ‌نیا گفت: پلیس شهرستان با کاهش 20 درصدی سرقتها و افزایش یک درصدی کشف انواع سرقت طی سال 95 نسبت به مدت مشابه سال 94 با رویکرد جامعه محوری، انجام اقدامات انتظامی و تشدید کنترل بر نقاط جرم‌خیز گامهای اساسی در کنترل سرقتهای سال جاری برداشت.

وی افزود: طی سال گذشته سرقت مغازه هشت درصد، منزل 32 درصد، موتور سیکلت 17 درصد، داخل خودرو 16 درصد، قطعات خودرو 31 درصد و سایر سرقتها 53 درصد کاهش وقوع داشت.

سرتیپ‌نیا عنوان کرد: در این مدت کشفیات سرقت خودرو 18 درصد، منزل 100، اماکن عمومی 100 درصد، قطعات داخل خودرو هفت درصد و احشام نیز 100 درصد نسبت به سال 94 رشد داشته است.

وی این موفقیت را مرهون زحمات و هدایت ستادی و کار اجرایی پلیس های تخصصی و رده‌های پلیس پیشگیری دانست و گفت: مشارکت شهروندان و نهادها با نیروی انتظامی عامل اساسی در پیشگیری از وقوع جرم به خصوص سرقت است.

انتهای پیام /

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 606412
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.