فرهاد همتی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مناطق گردشگری به ویژه منطقه تفریحی ناودار، گلین، سد زاگرس، ویژنان، آثار تاریخی سراب و یادمان عملیاتی مطلع الفجر بیشترین شمار بازدید کنندگان مسافران نوروزی را به اختصاص دادند که این آمار نسبت به سال قبل 18 درصد افزایش داشته است.
وی اظهار کرد: همچنین در ایام تعطیلات نوروز امسال 565 خانوار با جمعیت بیش از یک هزار و 900 تن در سه مرکز اقامتی و چادرهای ورودی شهر و حدود یک هزار و 500 تن نیز در نقاط گردشگری اقامت کردند که از استان های مختلف به این شهرستان سفر کرده بودند.
وی بیان کرد: منطقه گردشگری ناودار گیلانغرب با پوشش جنگلی مناسب در سطح 6 هزار هکتار یکی از نقاط دیدنی طبیعی استان کرمانشاه به شمار می رود که پذیرای شمار زیادی از مسافران و گردشگران نوروزی بود به گونه ای که طی ایام تعطیلات نوروز بیش از سه هزار خانوار از شهروندان گیلانغربی و مهمانان نوروزی در این نقطه با برپایی چادر اقامت شبانه روزی داشتند.
سرپرست فرمانداری گیلانغرب اضافه کرد که از سرمایه گذاران بخش خصوصی برای ایجاد زیرساخت های مناسب گردشگری در منطقه ناودار گیلانغرب و همچنین دیگر مناطق این شهرستان حمایت می شود.
همتی افزود: در تعطیلات نوروزی امسال در بخش سوانح جاده ای چند مورد تصادف جزیی در حوزه استحفاظی این شهرستان رخ داد که با توجه به استقرار پنج تیم پلیس راه و راهنمایی و رانندگی در جاده های ارتباطی و همکاری خوب مردم، این آمار نسبت به ایام نوروز سال 95 ، 50 درصد کاهش داشت.
وی ادامه داد: پنج مرکز و پایگاه فوریت های پزشکی، امداد و نجات و اورژانس بهداشت و درمان و جمعیت هلال احمر به صورت تمام وقت به شهروندان و مهمانان نوروزی خدمات لازم را ارائه کردند.
این مقام مسئول اظهارداشت: در روز طبیعت نیز با وجود افزایش 2 و نیم برابری آمار مهمانان نوروزی به گیلانغرب نسبت به سال گذشته، حادثه و سوانح جاده ای خاصی را در این روز شاهد نبوده ایم.
وی گفت: با توجه به تمهیدات اتخاذ شده در ایام نوروز امسال نسبت به برپایی 50 تخته چادر در مبادی ورودی شهر گیلانغرب اقدام شد و علاوه بر این نیز سیاه چادرهای محلی با پخت شیرینی، غذاهای محلی و کشتار دام با نظارت مستمر گروه های بهداشتی و دامپزشکی به مسافران خدمات ارائه کردند.
مناطق گردشگری گلین، میاندار، داربادام، قلاجه، مله نی، دشت دیره، مناطق مرزی سومار، سدهای زاگرس، مخزنی، سراب مورد و آثار تاریخی مهم کاخ اربابی با قدمت 2هزار و 500 سال، آتشکده ساسانی، حسن زوردار، چهل مرد، طاق فرهاد و قلعه مهرنگار از مهم ترین آثار تاریخی و گردشگری گیلانغرب و مناطق عملیاتی مطلع الفجر، چغالوند، شیاکوه، آوزین، گورسفید، تنگه حاجیان و پادگان حضرت رسول (ص) نیز از مهم ترین یادمان های دوران دفاع مقدس در این شهرستان محسوب می شوند.
گیلانغرب در غرب کرمانشاه بیش از 72 هزار تن جمعیت دارد.
7079/7398/3012/8066 خبرنگار:سلطانمراد شهبازپور**انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.