به گزارش خبرنگار ایرنا، پرستوها از روز گذشته به صورت پراکنده در آسمان شهر کرمانشاه دیده شدند.
پَرَستوها و چلچله ها گروهی از پرندگان حشره خوار گنجشک سان عضو تیرهٔ پرستویان هستند که تاکنون 74 گونه از آن ها شناسایی شده و در بسیاری از مناطق یافت می شوند.
این پرندگان کوچک را با قد و بدن کشیده (حدود 20 سانتیمتر)، بال های باریک و نوک تیز، منقار کوتاه و پاهای سست و کوچک به آسانی می توان از دیگر پرندگان تشخیص داد.

** افزایش حضور پرندگان مهاجر
براساس اعلام مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان کرمانشاه ورود پرندگان مهاجر آبزی و کنارآبزی به استان امسال نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.
غلامحسین کاظمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: این پرندگان که شامل پرندگان آبزی و کنارآبزی می شوند، در کنار تالاب ها و رودخانه های استان به زمستان گذرانی می پردازند.
به گفته مدیرکل اداره محیط زیست استان کرمانشاه، پرندگان مهاجر تا زمانی که دمای هوا به صورت محسوس کاهش پیدا نکند در استان کرمانشاه حضور خواهند داشت.
کاظمی با بیان اینکه سال گذشته تعداد پرندگان مهاجری که وارد استان شدند، ٢٠ درصد افزایش پیدا کرد، گفت: افزایش بارش ها و بالا آمدن سطح آب سراب ها دلیل افزایش ورود پرندگان به استان بود.
وی افزود: اداره کل محیط زیست استان کرمانشاه همچون سال های گذشته با فراهم کردن محیط حضور پرندگان مهاجر و دانه پاشی برنامه های حمایتی خود از پرندگان مهاجر را اجرا می کند.
مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان کرمانشاه عنوان کرد: در راستای حمایت از پرندگان مهاجر از ظرفیت سازمان های مردم نهاد نیز استفاده خواهیم کرد.
کاظمی از مردم خواست که از غذا دادن به پرندگان مهاجر خودداری کنند زیرا اگر غذا دهی به پرندگان مهاجر زیرنظر کارشناسان نباشد می تواند به مرگ و میر آنها منجر شود.
استان کرمانشاه علاوه بر تالاب هشیلان دارای ده ها رودخانه و سراب پرآب است که محیطی مناسب را برای پرندگان مهاجر فراهم کرده است.

** آنفلوانزا در پرندگان مهاجر مشاهده نشده است
مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان کرمانشاه در بخش دیگری از صحبت های خود در باره احتمال شیوع آنفلوآنزا فوق حاد پرندگان به واسطه ورود پرندگان مهاجر به کرمانشاه، عنوان کرد: تاکنون موردی از آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در میان پرندگان مهاجری که از سیبری وارد کرمانشاه می شوند، مشاهده نشده است.
کاظمی افزود: پرندگان مهاجر اکنون از منطقه سیبری وارد کرمانشاه شده و در کنار تالاب ها و رودخانه های استان به زمستان گذرانی می پردازند.
٧٤٤٥/٨٠٦٦ خبرنگار:سامان رحمتیان **انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.