به گزارش ایرنا، رضا رحیمی روز دوشنبه در جلسه کمیسیون تنظیم بازار استان، خواستار کنترل و نظارت دقیق بر توزیع و فروش میوه شب عید شد و افزود: جهاد کشاورزی استان موظف است که یک ناظر در تمامی مراکز توزیع و فروش میوه داشته باشد و به منظور دسترسی مناسب مردم به میوه تمهیدات ویژه ای اتخاذ نماید.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه تصریح کرد: ناظرین موظف هستند بر مراحل مختلف توزیع و فروش میوه ایام نوروز نظارت دقیق و همه جانبه ای داشته باشند و با هرگونه تخلفی به شدت برخورد کنند.
وی با بیان اینکه هیچ نگرانی بابت تهیه و توزیع میوه شب عید وجود ندارد، تاکید کرد: دستگاه های ذیربط باید تلاش نمایند که با یک کار تیمی و هماهنگ سهیمه های در نظر گرفته شده برای میوه ایام نوروز به شکل مطلوب و مناسبی در اختیار مردم قرار بگیرد.
رحیمی بیان داشت: باید توجه داشت که نرخ تورم در استان کرمانشاه نسبت به متوسط کشوری یک تا 2 درصد کمتر است و از سوی دیگر نرخ درآمد مردم نسبت به متوسط کشوری پائین تر است لذا مسئولان ذیربط باید تلاش نمایند که توزیع و فروش میوه شب عید مردم با قیمت کمتری نسبت به دیگر استان ها در اختیار مردم قرار بگیرد.
وی همچنین خواستار اتخاذ تمهیدات ویژه از سوی مسئولان برای دسترسی آسان مردم به میوه شب عید در تمامی نقاط استان شد و گفت: باید چند مراکز به صورت ثابت در نقاط مختلف برای فروش میوه وجود داشته باشد تا هم مردم دسترسی آسان به این مراکز داشته باشند و هم از سوی دیگر مانع ترافیک برای اذحام جمعیت شود.
رحیمی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ظرفیت و مزیت های خوب در استان برای توسعه باغات مرکبات گفت: استان کرمانشاه در مناطق گرمسیری دارای اقلیم مناسبی برای تولید مرکبات می باشد لذا باید برنامه های توسعه این بخش با جدیت مورد پیگیری قرار گیرد تا برای سال های آینده مرکبات از جمله پرتغال برای استان در داخل خود استان تولید و پخش شود.
وی همچنین خواستار برنامه ریزی ویژه برای توزیع و فروش مناسب برنج برای ایام پایانی سال در استان شد.
8066 انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.