به گزارش خبرنگار ایرنا، علی محمدی روز چهارشنبه در نشست خبری که با موضوع سهام عدالت در سالن جلسات این اداره کل برگزار شد، افزود: در این مرحله پولی پرداخت نمی شود و سود مشمولین سال 95 از نیمه دوم سال آینده پرداخت می شود.
وی اظهار کرد: مردم تنها از 17 تا 26 اسفندماه می توانند بر اساس رقم راست کد ملی خود به سامانه www.samanese.ir مراجعه کنند و آخرین مشخصات هویتی براساس تغییرات سجلی در سامانه را به روز و درج کنند و همچنین صورتحساب خود را دریافت نمایند.
محمدی یادآور شد، اکنون امکان فروش سهام وجود ندارد و ثبت نام جدید نیز انجام نمی شود.
مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه در این مرحله تنها به مشمولین طرح سهام عدالت صورتحساب ارایه می شود، گفت: دولت درصدد ایجاد سازوکار برای فروش سهام عدالت می باشد.
محمدی در خصوص مشمولینی که از سال های 85الی 94 فوت شده اند گفت: سهام عدالت سرمایه است از همین رو در صورت فوت ثبت نام کننده، این سهام از طریق انحصار وراثت به وراث تعلق می گیرد.
وی با تاکید براینکه هیچ ماموری از سوی سازمان در خصوص این طرح به درب منازل فرستاده نمی شود از مردم خواست که مواظب سودجویی برخی افراد باشند.
وی اضافه کرد: افرادی که از سال 85الی 94 به صورت نهایی و کامل ثبت نام کرده اند مشمول طرح هستند و افرادی که ثبت نام اولیه را انجام داده ولی برای تکمیل مدارک اقدام نکرده اند مشمول طرح نیستند.
مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان کرمانشاه یادآور شد، پس از اخذ موافقت رهبر در خصوص اجرای طرح، انجام طرح توزیع سهام عدالت عملا از سال 1385 آغاز شد.
وی از توزیع متعادل ثروت و درآمد در کشور، افزایش ثروت و ایجاد درآمد دایمی برای خانوارهای نیازمند با حفظ تکریم شخصیت آنان و گسترش بازار سرمایه و ارتقای فرهنگ سهام داری به عنوان مهم ترین اهداف این طرح یاد کرد.
7460/3033خبرنگار:زهره کریم زاده **انتشار دهنده:فرزاد نویدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.