آیت‌الله محمود محمدی عراقی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: برگزاری همایش هایی با حضور همه کارآفرینان کرمانشاهی مقیم استان یا خارج از آن، بانک‌ها، دانشگاهیان و دانش آموختگان و مدیران استان یک راهکار مناسب و موثر در ریشه کن کردن معضل بیکاری است.
وی افزود: این گردهمایی ها می‌تواند در قالب همایش های سه ماهه و به طور مرتب برگزار شود و یک دبیرخانه فعال برای پیگیری امور داشته باشد.
به گفته وی، دبیرخانه می‌تواند در فاصله بین همایش‌ها طرح ها و ایده های ابتکاری را از شرکت‌کنندگان گرفته و روی آن کار کارشناسی انجام دهد و حتی اعلام کند که به طرح‌های عملیاتی و اشتغالزا جایزه داده می شود.

** نامه‌نگاری با تولیت آستان قدس رضوی
آیت الله عراقی اظهار کرد: می‌توان در هر همایش هم از یکی از نهادهای کشوری دعوت کرد که پیشنهاد من برای همایش بهار 96 دعوت از تولیت آستان قدس رضوی است.
وی گفت: بنده با آیت الله 'ابراهیم رئیسی' هم گفت و گو کردم و ایشان موافقت کردند که گروه‌های کارشناسی مربوطه به ویژه در حوزه کشت و صنعت را برای حضور در این همایش اعزام کنند.
آنچنان که نماینده مردم استان کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری گفت،‌ قرار است وی به همراه آیت الله علما امام جمعه کرمانشاه طی نامه ای، ‌موضوع را به صورت رسمی هم با تولیت آستان قدس رضوی مطرح کنند.
به اعتقاد آیت الله عراقی، می‌توان از نهادهای بزرگ دیگر از جمله بنیاد مستضعفان، بنیاد برکت و سایر بنیادهای توانمند اقتصادی هم برای حضور در همایش دعوت کرد تا از طرح‌های ابتکاری کارآفرینان و دانشگاهیان حمایت کنند.
به اعتقاد او، برای کمک به اجرای طرح های منتخب، علاوه بر کمک نهادهای کشوری و تسهیلات بانک ها حتی می توان روی توان و سرمایه مردمی هم حساب باز کرد.

** مطالبه گری از مسوولان باعث ایجاد همت در آنان می شود
آیت الله عراقی با بیان اینکه قرار گرفتن کرمانشاه در رتبه اول بیکاری کشور شایسته و سزاوار مردم استان نیست، گفت: با توجه به منابع و داشته‌های بسیار استان، استعدادها و پتانسیل های مختلف و سفر و مصوبات پربرکت رهبر معظم انقلاب برای کرمانشاه معتقدم که می‌توان چهره منفور فقر و بیکاری استان را تغییر داد.
به باور او، در این زمینه مطالبه گری از مسوولان موثر و باعث ایجاد همت و انگیزه کار در آنان می شود.
نماینده مردم استان کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری در عین حال گفت: البته مهار بیکاری تنها از دست مسوولان ساخته نیست و باید همه مردم، کارافرینان، سرمایه گذاران و بانک ها هم دست به دست هم دهند تا نتیجه کار موثر و مطلوب باشد.
بیکاری در سال های اخیر دغدغه اصلی بسیاری از خانواده های کرمانشاهی بوده است.
استان کرمانشاه در انتهای سال 93 نرخ بیکاری 15.7 درصد را تجربه کرد، در سال 94 به 17.6 درصد رسید و در تابستان 95 رکورد 20.3 درصد را ثبت کرد و فاصله خود را با میانگین کشوری به 7.6 درصد افزایش داد تا همچنان یکه تاز میدان بیکاری باشد.
7444/3033 خبرنگار:عبدالله الماسی ** انتشار دهنده:فرزاد نویدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.