به گزارش ایرنا، مردم این شهرستان از شب گذشته همراه و همگام با دیگر مردم سراسر کشور ایران اسلامی با حضور در مساجد و حسینیه ها، با برپایی آیین های عزداری و سوگواری در سوگ شهادت بانوی 2 عالم بر سر و سینه می زنند.
در سالروز شهادت دخت گرامی نبی مکرم اسلام (ص)، حضرت فاطمه زهرا (س) مردم ولایت مدار شهرستان کنگاور با سیاهپوش کردن و شرکت در آیین های مختلف عزاداری در جای جای شهر به عزاداری پرداختند.
عزاداران با شرکت در آیین های عزاداری عشق و ارادت خود را به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) ابراز کردند و با سوگواری در غم شهادت بی بی 2 عالم اشک ماتم می ریزند.
مردم شهرستان کنگاور از ساعات اولیه امروز با تجمع در میدان آزادی این شهر و تشکیل دسته های عزا به سمت امام زاده ابراهیم (ع) این شهر به راه افتادند.
عزاداران در این آیین با حمل بیرق های سبز و سیاه و نوحه خوانی و سینه زنی در سوگ شهادت بانوی 2 عالم، حضرت فاطمه زهرا (س)، دخت گرامی پیامبر اکرم (ص) عزدارای کردند.
در باره تاریخ شهادت حضرت زهرا (س) اکثر مورخان و سیره نویسان شیعه اتفاق نظر دارند که این حادثه جانسوز در ماه جمادی به وقوع پیوست، ولی در اینکه کدام یک از 2 ماه جمادی الاولی و جمادی الاخر بوده است، اتفاق نظر ندارند، زیرا برخی از آنان معتقدند که آن حضرت، پس از رحلت پدرش پیامبر (ص) تنها 75 روز و برخی دیگر می گویند 95 روز زنده بودند.
آن هایی که 75 روز را برگزیده اند، شهادت ایشان را در روز سیزدهم جمادی الاولی می دانند.
علت اختلاف اقوال علما در باره تاریخ شهادت آن حضرت، از 2 چیز سرچشمه گرفته است؛ اول اینکه آن حضرت پس از رحلت پیامبر (ص) 75 روز زنده بودند یا 95 روز، که این دو قول معروف بین علما و مورخان است.
دوم این که رحلت پیامبر (ص) در چه تاریخی بوده است؟ آیا در روز 28 صفر واقع شده و یا در روز دوازدهم ربیع الاول و هر یک از این 2 قول، تأثیر خاصی در تعیین روز شهادت حضرت زهرا (س) خواهد داشت.
شیعیان و محبان اهل بیت (ع) به خاطر عشق و علاقه بی حد به خاندان پیامبر اکرم (ص)، هم در سیزدهم جمادی الاولی و هم در سوم جمادی الثانی، در سوگ آن بانوی بزرگ عالم اسلام، سیاه پوش و عزادار هستند و 2 ایام فاطمیه را گرامی می دارند.
8066/7447 خبرنگار: مجید رحمتی ** انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.