به گزارش خبرنگار ایرنا، پیکر پاک این شهدای گرانقدر در میان حزن و اندوه اقشار مختلف مردم شهید پرور شهرستان قصرشیرین نزدیکترین نقطه کشورمان به حرم مطهر امام حسین (ع) در کربلای معلا از میدان مهدیه تا محل بوستان شاهد تشییع شد.
پیکر این شهیدان تازه تفحص شده پس از وداع باشکوه مردم و مسوولان در بوستان شاهد قصرشیرین به عنوان آرامگاه ابدی آن ها به خاک سپرده شدند و این گونه بار دیگر فضای این شهرستان مرزی و شهید پرور به عطر حضور شهدا منور شد.
پیکرهای مطهر شهدای گمنام دوران دفاع مقدس عصر چهارشنبه پس از ورود به قصرشیرین ابتدا به مسجد جامع این شهر انتقال یافت و مردم و مسوولان مفتخر به زیارت این پیکرهای مطهر شدند و آیین پرفیض دعای زیارت عاشورا نیز در جوار این پیکرهای پاک قرائت کردند.
پیکر مطهر این سه شهید والامقام از مناطق عملیاتی خیبر در جزیره مجنون، محرم در شرهانی و کربلای چهار در عملیات ام‌الرصاص به تازگی توسط کمیته جستجوی مفقودان ستاد کل نیروهای مسلح تفحص و به آغوش ایران اسلامی باز گشته بودند.
فرماندار قصرشیرین در آیین تدفین شهدای گمنام دوران دفاع مقدس در سخنانی گفـت: اقتدار، ثبات و امنیت نظام اسلامی به برکت خون پاک شهداست.
فرامرز اکبری اظهارداشت: در مذاکرات هسته ای آن چه که قدرت های بزرگ را پای میز مذاکره نشاند و باعث شد آنان در برابر خواسته های به حق نظام اسلامی تسلیم شوند، برکت خون پاک شهدا و دلاورمردی های رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس بود.
وی بر لزوم ترویج و نهادینه کردن فرهنگ شهید و شهادت در جامعه تاکید کرد و گفت: رمز بقا و ثبات نظام اسلامی در گرو تحقق این مهم است.
قصرشیرین با بیش از 27 هزار تن جمعیت در غرب کرمانشاه قرار دارد و در دوران دفاع مقدس مردم این شهرستان 600 شهید، دو هزار جانباز و 100 آزاده سرافراز را برای دفاع از کیان اسلامی تقدیم انقلاب اسلامی کردند.
7079/3012/8066 خبرنگار:نازنین باباخانی ** انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.