به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، امروز مراسم تشییع پیکر پاک و مطهر 2 شهید گمنام دوران هشت سال دفاع مقدس از امامزاده سلطان محمد (ع) جیلارد شهر دماوند آغاز و در دانشگاه آزاد اسلامی این شهر دفن شدند.
مردم ولایتمدار و انقلابی شهرستان دماوند، خانواده معظم شهدا و ایثارگران و مسئولان شهرستان با حضور خود در مراسم تشییع و تدفین این 2 شهید گمنام بار دیگر عهد و پیمانی دوباره با شهدا بستند.
حجت الاسلام و المسلمین کاظم فتاح دماوندی، امام جمعه دماوند در حاشیه مراسم تشییع و تدفین این دو شهید گمنام اظهار کرد: امروز شهر دماوند در آستانه ایام فاطمیه از عطر شهادت و نور محبت ولایت و بغض دشمنان جبهه‌ حق، سرشار شده است.
وی ادامه داد: تشییع پیکر مطهر و شکوهمند 2شهید گمنام دوران دفاع مقدس که سفیران غریت و مظلومیت هستند، امروز با تدفین در دانشگاه ازاد این شهر محیط علم و دانش را با صفای جهاد و شهادت پیوند می‌زنند.
امام جمعه دماوند با اشاره به جایگاه و اهمیت شهید و شهادت، بیان کرد: مردم شهرستان دماوند در طول سال‌های انقلاب نشان داده‌اند که همواره پشتیبان انقلاب اسلامی و ولایت‌فقیه بوده و هستند و در این راه شهدای زیادی را تقدیم کرده‌اند.
حسین عبدالله اشرفی، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان دماوند در حاشیه مراسم تشییع پیکراین دوشهیدگمنام به ایرنا گفت: امروز دردماوند میزبان وجود مقدس 2 شهید گمنام هستیم که یکی از این شهدا 22 ساله و در عملیات بدر در شرق دجله به شهادت رسیده و شهید بزرگوار دیگر نیز 19 ساله و در عملیات والفجر 8 در منطقه عملیاتی فاو به درجه رفیع شهادت نائل آمده است.
وی ادامه داد: قطعا همه ما به خوبی می دانیم که عامل اصلی پیروزی و سربلندی کشورمان در تمامی صحنه ها، روحیه رشادت، ایثارگری و شجاعت است.
وی تصریح کرد: امروز ثبات و امنیت کشورمان را مرهون خون پاک شهدا و ایثارگری هستیم و در قبال آنان مسئولیم.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان دماوند گفت: شهدا با نثار خون پاک خود، جان ما، شرف ما، دین ما و آینده فرزندان ما را تضمین کرده اند و اکنون رعایت موازین و عدالت اجتماعی و قوانین الهی و رعایت حقوق مظلومان از وظایف اصلی آحاد مردم بویژه مسئولان است‌.
اشرفی افزود: چه بسا شهدای گرانقدری که پیکر مطهرشان سال ها در گوشه و کنار مناطق جنگی باقی ماند و اکنون بعد از گذشت قریب به 30 سال چند تکه استخوان از آنها بازگشته است که در اوج گمنامی نامشان پرآوازه است و دنیایی متحیر این همه بزرگی و شهامتند و تمام ایران اسلامی مدیون خون پاک این شهدا است.
استقبال رسمی از پیکر مطهر شهدای گمنام عصر روز سه شنبه توسط ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان دماوند با حضور مسئولان شهرستان در حسینیه سپاه با برگزاری برنامه های ویژه و مراسم سینه زنی انجام شد و شب گذشته نیز 2مراسم وداع با پیکر مطهر شهدا در شهرهای رودهن و آبسرد بعد از نماز مغرب و عشا نیز برگزار کردید و امروز نیزپیکر پاک این شهیدان گمنام بر روی دستان مردم دماوند در دانشگاه آزاد این شهر تدفین شدند.
خبرنگار: الهام حیدری انتشاردهنده : موسی فعالیان
تهرام/7246/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.