دکترحسین کریم روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با بیان اینکه به طور متوسط پیشرفت فیزیکی این تعداد پروژه بیش از 50 درصد است؛ افزود: جزییات این پروژه ها در قالب کتابچه ای تدوین و منتشر شده است.
او با بیان اینکه این تعداد پروژه مربوط به 6 معاونت دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه است، گفت: در مجموع برای پروژه های این 6 حوزه حدود 270 میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه با اشاره به اینکه بخشی از این پروژه ها امسال و بخشی نیز در سال 96 به بهره برداری می رسد، گفت: اکنون 20 پروژه از جمله بیمارستان دکتر معاون صحنه، بیمارستان سوختگی کرمانشاه و کلینیک تخصصی روبروی بیمارستان امام رضا (ع)، اتاق عمل بیمارستان طالقانی و بخش های مهم دیگر بیمارستان ها مانند آنژیوگرافی و ام آر آی آماده افتتاح است.
وی در مورد بیمارستان دکتر معاون صحنه گفت: این بیمارستان در سه هزار و 720 متر مربع و در 2 طبقه ساخته شده و 67 میلیارد ریال اعتبار نیز برای ساخت آن هزینه شده است.
او گفت: عملیات ساخت این بیمارستان سال 94 آغاز شده و اکنون آماده افتتاح است.
وی گفت: علاوه بر 69 میلیارد ریال اعتبار تخصیصی، مبلغ 6 میلیارد ریال برای خرید تجهیزات بیمارستان صحنه از سوی هیات امنای صرفه جویی ارزی تامین شده است.
وی یکی دیگر از پروژه های آماده افتتاح را کلینیک جامع تخصصی بوستان در روبروی بیمارستان امام رضال (ع) کرمانشاه اعلام کرد و گفت: این مرکز نیز در زمینی به مساحت 2 هزار و 475 متر مربع در پنج طبقه و با 45 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده ساخته شده است.
به گفته او، عملیات ساخت این کلینیک از سال 92 آغاز شده و اکنون آماده افتتاح است.
وی اظهار کرد: این مرکز با بیش از 80 مطب و مراکز تشخیص متعدد پذیرای بیماران استان و نیز استان های غرب کشور است.
مرکز سوانح و سوختگی گلستان در جوار بیمارستان امام رضا (ع) کرمانشاه هم از دیگر پروژه های آماده افتتاح دانشگاه علوم پزشکی است که به گفته دکتر کریم این مرکز برای ارایه خدمات تخصصی و همه جانبه به بیماران سوختگی ایجاد شده است.
به گفته او، این مرکز در زمینی به مساحت هشت هزار و 202 متر مربع در قالب دو بلوک سه و چهار طبقه ای و با 150 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده، ساخته شده است.
وی افزود: این مرکز 59 تختخوابی در بلوک سه و چهار طبقه ساخته شده که شامل هشت تخت بستری اورژانس، 12 تخت BIVU، 200 تخت بستری، 10 تخت بستری هایبر، سه اتاق عمل پیشرفته و بخش های فیزیوتراپی، تشخیصی و ... است و برابر با آخرین استانداردهای جهانی احداث و تجهیز شده است.
اتاق های عمل مرکز ترومای غرب کشور در بیمارستان آیت الله طالقانی در راستای گسترش خدمات و افزایش رضایت مندی مردم نیز آماده افتتاح است که به گفته رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه این پروژه در زمینی به مساحت چهار هزار مترمربع در سه طبقه ساخته شده و 60 میلیارد ریال اعتبار برای آن هزینه شده است.
به گفته دکتر کریم، این پروژه شامل اتاق عمل با هفت اتاق جراحی، ICU توراکس با 6 تخت، ریکاوری با 9 تخت، هواساز در پشت بام، ساخت فضای مناسب اعمال جراحی با توجه به فرسودگی اتاق عمل های موجود، افزایش تخت های عمل جراحی، ایجاد مکان انجام عمل های تخصصی و فوق تخصصی که تاکنون به علت محدودیت فضا و تجهیزات امکان نداشت، ایجاد فضاهای پشتیبان اتاق عمل به نحوی که پاسخگوی تعداد و نوع اعمال انجام شده باشد.

**هزار میلیارد ریال برای نوسازی تجهیزات بهداشت و درمان استان هزینه شده است
رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه سخنان خود با اعلام اینکه حدود 80 درصد امکانات و تجهیزات بخش بهداشت و درمان استان با هزار میلیارد ریال اعتبار ظرف 2 سال اخیر نوسازی شده است، گفت: این استان به دلیل مرزی بودن و کم برخورداری و همچنین کمبودهای به جا مانده از قبل باید از نظر بودجه و امکانات بیشتر مورد توجه دولت قرار گیرد.
کریم اظهار کرد: بسیاری از بیمارستان ها، مراکز بهداشتی و درمانی و تجهیزات و امکانات فرسوده و ناکارآمد بود که در 2 سال اخیر توانستیم بیش از 80 درصد این مراکز و امکانات را نوسازی کنیم.
وی اظهار کرد: بسیاری از مراکز بهداشتی استان کرمانشاه هم نیاز به نوسازی دارد که از امسال عملیات نوسازی آنها شروع شده است.
او حوزه سلامت را به دلیل اهمیت آن در جامعه نیازمند همکاری و مشارکت تمام دستگاه های اجرایی دانست و از اعضای شورای شهر کرمانشاه خواست این حوزه را به منظور ارایه خدمات بیشتر و بهتر به مردم کمک کنند.
8066/3033 خبرنگار:فرزاد نویدی ** انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.