به گزارش خبرنگار ایرنا، فضل‌الله رنجبر روز چهارشنبه در جلسه ستاد انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا که در سرسرای جلسات فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: برای برگزاری انتخاباتی تمام الکترونیکی در شهر کرمانشاه آمادگی خود را به وزارت کشور و ستاد انتخابات اعلام کرده ایم.
وی با ابراز امیدواری نسبت به اینکه انتخابات این دوره در کرمانشاه به صورت الکترونیکی برگزار شود، افزود: برگزاری انتخابات الکترونیکی به ویژه در زمان تجمیع و شمارش آرا نقش مهمی در تسریع روند اعلام نتایج خواهد داشت.
رنجبر همچنین با اشاره به استفاده از دستگاه‌های احراز هویت در انتخابات گذشته در شهرستان کرمانشاه اظهار کرد: استفاده این دستگاه‌های بارکدخوان دار سبب شد تا امکان هرنوع رای دادن تکراری، رای دادن با شناسنامه مخدوش و یا رای دادن با شناسنامه افراد فوت شده وجود نداشته باشد.
فرماندار کرمانشاه در ادامه از آغاز فعالیت 13 کمیته اجرایی درشهرستان کرمانشاه خبر داد و گفت: مقدمات برگزاری یک انتخابات سالم و قانومند در شهرستان کرمانشاه در حال انجام است.
وی همچنین از برخورد با کاندیداهایی که خارج از زمان تعیین شده و با دیوار نویسی اقدام به تبلیغ برای خود کنند خبر داد و گفت: این افراد به دادستانی معرفی خواهند شد.
رنجبر همچنین زمان آغاز نام نویسی از کاندیداهای پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا را دوشنبه 30 اسفند اعلام کرد و گفت: این کار به مدت یک هفته و تا ششم فروردین به طول می انجامد.
فرماندار کرمانشاه همچنین از افرادی که قصد کاندیداتوری در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا را دارند خواست تا از هم اکنون نسبت به تهیه گواهی عدم سوء پشینه اقدام کنند.
وی با بیان اینکه برای دوره چهارم انتخابات شورای شهر و روستا 652 شعبه اخذ رای در شهرستان کرمانشاه اختصاص یافته بود، اظهار کرد: به احتمال زیاد در دوره پنجم شعبات افزایش خواهد یافت.
وحید شریفی رئیس کمیته فناوری و ثبت نام انتخابات شهرستان کرمانشاه نیز در این نشست اظهار کرد: 10 هزار نفر از عوامل اجرایی کار برگزاری انتخابات در این شهرستان را برعهده خواهند داشت.
دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا روز جمعه 29 اردیبهشت به صورت همزمان در سراسر کشور برگزار می شود.
گزارش رویدادهای خبری به همراه گزارش تصویری آن ها و اخبار متنوع دیگر، هر روز بر روی سایت ایرنا استان کرمانشاه http://www.irna.ir/kermanshah و کانال تلگرام به آدرس irnakermanshah@ منتشر خواهد شد.
8066/7458 خبرنگار:مسعود اسماعیلی ** انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.