به گزارش ایرنا،محمود قنبری روز سه شنبه در جلسه ستاد انتخابات استان سمنان در سال غدیر استانداری با تاکید برحضور گسترده مردم در این رویداد سیاسی، افزود : همچنین 642 نفر به عنوان اعضای علی البدل اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا انتخاب خواهند شد که در مجموع با اعضای شوراهای اصلی شهر و روستا به هزار و 620 نفر خواهند رسید.
وی با بیان این که سه شهر در این استان دارای جمعیت بالای 50 هزار نفر هستند ، اظهار داشت : تعداد منتخبان اعضای اصلی شوراهای شهر هفت نفر خواهد بود.
وی خاطرنشان کرد : 17 شهر زیر 50 هزار نفر استان سمنان، تعداد منتخبان اعضای شوراهای اصلی آنان پنج نفر خواهد بود.
وی با اشاره به برگزاری انتخابات در مناطق روستایی گفت : در مجموع 16 روستای بالای هزار و 500 نفر جمعیت در استان وجود دارد که این تعداد اعضای شوراهای آن ها پنج نفر اصلی خواهد بود.
قنبری با اشاره به 264 روستای زیر 200 خانوار در این استان ، بیان داشت : شوراهای این روستاها هر کدام متشکل از سه عضو اصلی هستند.
وی آغاز ثبت نام نامزدهای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا را از روز 30 ماه اسفند 95 اعلام و اضافه کرد : داوطلبان این انتخابات به مدت یک هفته تا ششم ماه فروردین 96 فرصت ثبت نام دارند که باید برای گرفتن گواهی عدم سوء پیشینه باید بموقع اقدام کنند.
مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری سمنان گفت : باتوجه به ماده 26 تبصره سه قانون انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا مصوبه 27 فرودین 92 شرایط انتخاب شوندگان ارایه عدم سو پیشینه هنگام ثبت نام الزامی است.
به گزارش ایرنا، سعید متقی افزود : در دوره چهارم انتخابات شورای شهر و روستا استان با 12 درصد افزایش، تعداد داوطلبانا به 2 هزار و 722 نفر رسید.
وی اظهار داشت: اگر در انتخابات سال 96 افزایش 10 تا 15 درصدی مانند دوره قبل وجود داشته باشد، به طور قطع میزان داوطلبان برای انتخاب شوراها به سه هزار نفر خواهد رسید.
مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری سمنان ادامه داد : با هم افزایی و مشارکت دستگاه های مربوط شاهد برگزاری انتخابات هر چه با شکوه تر در کشور و استان خواهیم بود.
در این جلسه شماری از فرمانداران و مسؤلان مربوط شهرستان سمنان برای هر چه بهتر برگزار شدن و مراحل گرفتن عدم سوء پیشینه تبادل نظر شد.
استان سمنان دارای هشت شهرستان، 20 شهر، 15 بخش و 400 روستاست.
پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری 29 ماه اردیبهشت 96 برگزار می شود‌.
7344/6026/
خبرنگار: امیرحسین کاشی منش **انتشار دهنده: جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.