به گزارش ایرنا ،از پایگاه خبری پلیس؛ سرهنگ عزیز الهیاری روز یکشنبه افزود: به دنبال دریافت خبری مبنی بر گرفتار شدن 2 قاچاقچی اشیاء عتیقه در یکی از غارهای اطراف شهرستان روانسر، موضوع در دست بررسی قرار گرفت.
وی افزود: با توجه به کوهستانی و سخت گذر بودن منطقه، عوامل انتظامی و امدادی پس از چندین ساعت کوهپیمایی، به غار مورد نظر رسیدند و افراد گرفتار شده را از داخل تونلی به عمق حدود 40 متر، زنده بیرون کشیدند.
این مقام انتظامی تصریح کرد: پس از انتقال مصدومان به مراکز درمانی، چهار متهم دیگر را که در این زمینه دستگیر شده بودند، به پلیس آگاهی منتقل کردند.
سرهنگ الهیاری با بیان اینکه یک نوجوان 17 ساله در میان دستگیرشدگان است، ادامه داد: این افراد به قصد یافتن اشیای عتیقه در غار مورد نظر، تونلی به عمق 40 متر حفر و یک نفر را برای نگهبانی و گزارش اوضاع در نزدیکی جاده فرعی مستقر می کنند که پس از بیهوش شدن دو نفر از قاچاقچیان به علت کمبود اکسیژن در تونل، با آن فرد تماس گرفته و درخواست کمک می کنند که وی نیز با پلیس و عوامل امدادی تماس می گیرد.
فرمانده انتظامی روانسر گفت: در راستای اجرای دستور مقام قضایی، رسیدگی به پرونده کماکان تحت رسیدگی مأموران پلیس آگاهی قرار دارد.
این افراد در غار میرحسین که در کوه 'یله ور' در شمال شهرستان روانسر واقع شده گرفتار شده بودند که نزدیک یک ساعت و نیم از شهر روانسر فاصله دارد.
شهرستان روانسر با 47 هزار نفر جمعیت در 60 کیلومتری شمال غربی کرمانشاه قرار دارد.
لازم به ذکر است، اردیبهشت ماه سال جاری، مشابه این اقدام در شهرستان سرپل ذهاب به وقوع پیوست و با مرگ قاچاقچیان در تونل حفر شده، سرقت اشیای عتیقه ناکام ماند.
8066/3033 خبرنگار: فرزاد نویدی ** انتشار دهنده:علی مولوی

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.