به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام محمد صالحی روز یکشنبه در آیین گرامیداشت هفتمین روز ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی در گیلانغرب گفت: آیت الله هاشمی از شخصیت های تاثیرگذار انقلاب از همان ابتدای نهضت همواره در کنار امام و از پشتوانه های نظام اسلامی بود.
وی اظهار داشت: آیت الله رفسنجانی با توجه به برخی نامهربانی های صورت گرفته، هیچ گاه از مسیر امام و انقلاب خارج نشد و به عنوان یار دیرین امام راحل و رهبری، در تاریخ انقلاب اسلامی نقش مهم و موثری ایفا کرد.
وی افزود: آیت الله هاشمی مجتهدی آگاه و اسلام شناس بود که همواره مسوولیت پذیری داشت و هر جا که نظام به او نیاز داشت با همه وجود در خدمت بود.
مشاور استاندار کرمانشاه در امور روحانیت، از آیت الله رفسنجانی به عنوان شخصیتی نام برد که در تمام مسوولیت هایی که بر عهده داشت، مایه آرامش امام راحل، رهبری و مردم بود و برای پیشرفت، عمران و توسعه و آبادانی ایران اسلامی تا آخرین لحظه عمر با برکتش همواره در تلاش بود.
حجت الاسلام صالحی، اندیشه خودکفایی در رونق اقتصادی را از اهداف و برنامه های آیت الله هاشمی بیان کرد و ادامه داد: این رویکرد تحول چشمگیری را در حوزه های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی به ویژه در نقاط محروم کشور ایجاد کرد.
وی، بعد علمی شخصیت آیت الله هاشمی و توجه وی به پیشرفت علمی و دانشگاه ها را از مهم ترین اقدام های این سیاستمدار برجسته در راستای گسترش فضای علمی جامعه اعلام کرد.
وی بیان کرد: آیت الله رفسنجانی سیاست خارجی را نیز به خوبی می شناخت و مشی فکری، رفتاری عقلانی و اعتدالی را با مقید بودن به رقابت سالم و سازنده سیاسی دنبال می کرد و تمونه بارز وحدت و یک خدمتگزار صدیق بود.
وی گفت: تشییع با شکوه پیکر ایشان نشان داد که مردم همچنان علاقه مند به نظام، روحانیت و مسوولان صدیق هستند.
حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی شامگاه یکشنبه 19 دی به علت عارضه قلبی در سن 82 سالگی دعوت حق را لبیک گفت و به دیار باقی شتافت.
7079/7398/8066 خبرنگار:سلطانمراد شهبازپور** انتشار دهنده:علی مولوی

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.