محمدعلی حبیبی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار کرد: خوشبختانه شاکی در مورد تعرفه ها در سطح شهر نداشتیم و تاکنون شهروندی در خصوص زیاده فروشی سالن های آرایشی مردانه با ما تماس نگرفته است.
حبیبی اظهار کرد: برای برخورد با آرایشگرانی که کم تر از نرخ مصوب دستمزد دریافت می کنند نامه نگاری ها انجام شده و از طریق تعزیرات برخورد می شود.
وی ادامه داد: تعرفه ها از طریق اتاق اصناف پیشنهاد می شود سپس به سازمان بازرسی صنعت و معدن ارسال شده و تعرفه ها براساس درجه بندی ابلاغ می شود.
حبیبی ادامه داد: اتحادیه بر دریافت دستمزد براساس تعرفه های قانونی تاکید دارد و برخورد قانونی با کم فروشی و یا زیاده فروشی دارای روندی طولانی است که صورتجلسه آن به تعزیرات ارسال می شود.
وی از وجود نزدیک به 800 آرایشگر مردانه در شهر کرمانشاه خبر داد و گفت: به دلیل بیکاری در کرمانشاه، متقاضیان بسیاری با گذراندن دوره کوتاه به این حرفه وارد می شوند و چه بسا برخی از آنان فاقد مهارت و تخصص لازم در این حوزه هستند.

** نرخ های مصوب خدمات در سالن های آرایشی مردانه
حبیبی از وجود نزدیک به 50 سالن آرایشی درجه یک در کرمانشاه خبر داد و گفت: دو نوع نرخنامه برای سالن های آرایشی درجه یک و دو وجود دارد.
به گفته وی، اصلاح سر مدل دار، اصلاح داماد و هرگونه مواد افزودنی بر سر براساس قیمت توافقی و حتی خارج از قیمت نرخنامه انجام می شود.
حبیبی در خصوص قیمت های مصوب آرایشی اظهار کرد: نرخ مصوب اصلاح سر و سشوار در سالن های درجه یک 100 هزار ریال و در سالن های درجه دو 85 هزار ریال است.
وی ادامه داد: اصلاح صورت در سالن های درجه یک، 30 هزار ریال و در درجه دو 25 هزار ریال، سشوار در سالن های درجه یک 30 هزار ریال و در سالن های درجه دو، 25 هزار ریال است.
به گفته حبیبی، شستشوی سر و صورت برای هر دو سالن آرایشی 25 هزار ریال است.
حبیبی اظهار کرد: سالن هایی که از دستگاه های ضدعفونی کننده استفاده می کنند می توانند 20 درصد اضافه بر نرخ مصوب از مشتری دریافت کنند.

** سالن های آرایشی مردانه می توانند در کنار هم دایر شوند
نایب رییس اتحادیه آرایشگران مردانه کرمانشاه با تاکید براینکه محدودیتی در صدور مجوز وجود ندارد اظهار کرد: در گذشته محدودیت فاصله صنفی وجود داشت ولی اکنون با رفع این قانون، شعاع خاصی وجود ندارد و حتی دو سالن آرایشی مردانه هم می توانند در کنار هم دایر شوند.
7460/8066خبرنگار:زهره کریم زاده ** انتشار دهنده:علی مولوی

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.