مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کرمانشاه گفت: امروز قاچاق سوخت در استان کرمانشاه به حداقل رسیده است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کرمانشاه با اشاره به استفاده از جدیدترین فناوری‌ها و تکنولوژی‌ها در جایگاه‌های عرضه سوخت استان، گفت: امروز قاچاق سوخت در استان کرمانشاه به حداقل رسیده است.

به گزارش جماران به نقل از ایرنا، فریدون یاسمی روز سه‌شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه، کرمانشاه را یکی از استان‌های موفق در استفاده از کارت‌های بانکی برای تخصیص سهمیه سوخت دانست و افزود: سهمیه نفت سفید، گازوییل و گاز مایع را از طریق کد ملی اشخاص در کارت‌های بانکی آنها شارژ می‌کنیم تا سرمایه‌های ملی ما وارد چرخه قاچاق نشود.

۸۰ درصد بنزین تولید شده در استان معمولی است

وی استان کرمانشاه را اولین استان کشور دانست که به صورت آزمایشی سیستم توزیع را بر اساس کارت بانکی قرار داده است، گفت: این کار را تاکنون با موفقیت انجام دادیم بطوریکه ۲۲۰ عامل توزیع و هفت شرکت تاسیسات مادر سوخت را از ما تحویل می‌گیرند و به عنوان مثال هر کپسول گاز مایع را در نزدیکترین و دورترین نقطه استان با قیمت ۱۲ هزار و ۶۰۰ تومان در اختیار مصرف‌کننده قرار می‌دهند.

یاسمی الکترونیکی شدن سیستم توزیع سوخت در استان را برای کاهش قاچاق سوخت بسیار مهم ارزیابی کرد و توضیح داد: اکنون بخش زیادی از سیستم توزیع در استان الکترونیکی است اما هرچه قدر در این مسیر حرکت کنیم موفقیت‌های بیشتری را کسب می‌کنیم بطوریکه امروز قاچاق سوخت در استان به حداقل ممکن خود رسیده است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی کرمانشاه با اشاره به اینکه سال گذشته از طریق سیستم‌های نظارتی و بازرسی ۹۵۰ کارت سوخت خودروهای عمومی را مسدود کردیم، ادامه داد: سوخت‌رسانی در پنج مرز رسمی کرمانشاه را هم به فرصت تبدیل کردیم و همه جایگاه‌ها را به دیب دستی دیجیتال مجهز کردیم تا علاوه بر اینکه حقی از کسی ضایع نشود، جلوی قاچاق این سرمایه ملی را هم گرفته باشیم.

وی با اشاره به اینکه اداره استاندارد هر ۶ ماه یکبار موظف است بدون اطلاع قبلی استانداردهای لازم جایگاه‌های عرضه سوخت را بررسی کند، افزود: قبول داریم که ۸۰ درصد بنزین تولید شده در استان معمولی است اما با کیفیت است و علت آن هم اینکه پالایشگاه کرمانشاه قدیمی است و توان تولید بنزین یورو ۴ را ندارد که امیدواریم در آینده این امکان فراهم شود.

تاکسی‌های اینترنتی و شاغلان در آژانس‌ها برای دوگانه سوز کردن فقط ۲۵ درصد مبلغ را می‌دهند

یاسمی با اشاره به اینکه تاکنون پنج هزار و ۲۰۰ دستگاه خودرو عمومی در این استان به صورت رایگان دوگانه‌سوز شده است، اظهار کرد: یک هزار دستگاه خودرو عمومی دیگر هم در نوبت دوگانه‌سوز شدن قرار دارد.

وی یادآور شد: فاز دوم طرح گازسوز کردن خودروها مربوط به خودروهای آژانس و تاکسی‌های اینترنتی است البته این خودروها ۲۵ درصد معادل حدود یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان از هزینه دوگانه‌سوز کردن را پرداخت کرده و مبلغ باقی مانده را دولت متقبل می‌شود.

یاسمی با بیان اینکه از نظر گازسوز کردن خودروها استان کرمانشاه جزو سه منطقه برتر کشور است، اظهار کرد: تلاش برای دوگانه سوز کردن خودروها با هدف کاهش مصرف بنزین و روی آوردن به سوخت سالم تر (CNG) است و تاکسی‌های اینترنتی و شاغلان در آژانس‌ها هم می‌توانند با مراجعه به سایت gcr.niopdc.ir ثبت نام و بعد به یکی از مراکز ۹ گانه کارگاه تبدیل به سی‌ان‌جی مراجعه کنند.

تراکتورهای پلاک نشده هفته آینده و بعد از انتشار فراخوان اقدام کنند

وی تعداد جایگاه‌های عرضه بنزین، گازوییل و سی‌ان‌جی در استان را ۱۶۰ جایگاه اعلام کرد و ادامه داد : سوخت مورد نیاز مردم، کشاورزان و واحدهای تولیدی و صنعتی به صورت ماهیانه و بر اساس سهمیه‌های از پیش تعیین شده تامین می‌شود و هیچ‌گونه مشکلی در این زمینه نداریم.

این مسئول با اشاره به اینکه روزانه پنج میلیون لیتر فرآورده‌ نفتی با ۳۵۰ دستگاه نفت‌کش در این استان در قالب سوخت مصرفی، توزیع می‌شود، افزود: روزانه یک میلیون و ۴۰۰ هزار لیتر بنزین و یک میلیون مترمکعب سوخت گاز (CNG) در این استان توسط خودروهای گاز سوز و دوگانه سوز مصرف می‌شود.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی کرمانشاه با اشاره به اینکه ۳۱ هزار و ۴۰ دستگاه تراکتور در استان کرمانشاه وجود دارد، یادآور شد: اولین استانی هستیم که با همکاری جهاد کشاورزی و پلیس راهور نسبت به پلاک‌گذاری ۳۰ هزار و ۷۰۰ دستگاه تراکتور اقدام کردیم و هر کدام از آنها بر اساس سهمیه‌ای که از جهاد کشاورزی می‌گیرند ماهیانه سوخت خود را دریافت می‌کنند و در هفته آینده هم فراخوانی برای پلاک‌گذاری ۹۳۰ دستگاه تراکتور باقی‌مانده هم منتشر می‌شود.

وی تعداد خانوارهایی که نیاز به دریافت نفت دارند را ۵۰ هزار خانوار اعلام کرد و اظهار داشت: این خانوارها را که از نعمت گاز محروم هستند را شناسایی کردیم و با توجه به درجه سرما و گرما، در سال حدود ۲ هزار لیتر نفت را در کارت‌های بانکی آنها شارژ می‌کنیم تا در واقع ضروری استفاده کنند.

یاسمی کم‌فروشی جایگاه‌ها و کاهش کیفیت فرآورده‌ها را غیرممکن دانست و گفت: شرکت پخش از نظر کمیت و کیفیت با اداره استاندارد همکاری لازم را دارد و تدابیر اتخاذ شده روی تلمبه‌ها، ناظرها، نظارت اداره استاندارد و حضور کارشناسان و بازرسان شرکت ملی پخش، امکان کاهش کیفیت، کم‌فروشی و سواستفاده فرصت‌طلبان را به حداقل ممکن رسانده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.