به گفته استاندار کرمانشاه، کرونا بیش از سه هزار میلیارد تومان خسارت اقتصادی به استان وارد کرده است.

استاندار کرمانشاه با اعلام اینکه کرونا بیش از سه هزار میلیارد تومان خسارت اقتصادی به این استان وارد کرده است، گفت: در همین راستا مدیریت بیماری به گونه ای پیش رفت که جان و نان مردم با هم دیده شود و بتوان در کنار حفظ سلامت و جان آنها، معیشت آنها را نیز تأمین کرد.

به گزارش جماران، هوشنگ بازوند در جلسه امروز (5 تیر) شورای اداری استان، از کرونا به عنوان بحرانی ترن مشکل حال حاضر استان یاد کرد و گفت: متأسفانه شرایط کرونا در استان در حال نزدیک شدن به پیک است و باید این شرایط به نحوی مدیریت شود تا بتوانیم با کمترین میزان خسارت از آن عبور کنیم.

وی با اشاره به تدوین نقشه راه مقابله با کرونا از اوایل اسفند سال گذشته در استان گفت: بر اساس این نقشه راه خود را برای بدترین شرایط بیماری در استان آماده کردیم و پیش بینی هزار تخت در دوران‌اوج این بیماری صورت گرفته است.

وی افزود: همچنین بر اساس این نقشه راه بحث تامین اقلام محافظتی و مواد شوینده هم پیش بینی شده، بطوری که بتوانیم روزانه 250 تا 300 هزار ماسک در میان مردم توزیع کنیم.

استاندار کرمانشاه از مردم به عنوان محور اصلی مقابله با این بیماری یاد کرد و افزود: اگر مردم همراهی نداشته باشند تمام اقدامات مقابله ای ما در بحث کرونا بی نتیجه می ماند ودر این زمینه نیازمند همراهی و همکاری جدی مردم هستیم.

وی افزود: مردم در اوایل شیوع بیماری همکاری خوبی داشتند، اما متاسفانه در برهه‌ای قدری نسبت به رعایت پروتکل ها سرد شدند که امروز با توجه به شرایط استان خوشبختانه مردم همراهی خود را افزایش داده و در حال حاضر 85 درصد مردم استان پروتکل های بهداشتی را رعایت می کنند.

بازوند تصریح کرد: اکنون در حال عبور از پیک کرونا هستیم و این همراهی مردم قطعا تاثیر بسیاری در عبور کم هزینه ما از این پیک خواهد داشت.

410 بستری کرونا داریم/ روزانه 4 نفر در استان قربانی کرونا می‌شوند

استاندار کرمانشاه تعداد بیماران بستری کرونا در استان را 410 نفر اعلام کرد و افزود: هم اکنون بیش از 800 تخت برای بستری بیماران کرونایی در استان آماده شده است.

وی از آماده سازی 260 تخت ICU ویژه بیماران کرونایی در استان هم خبر داد وافزود: در حال حاضر حدود 80 بیمار در این بخش‌ها بستری هستند.

بازوند تعداد بیماران کرونایی نیازمند اکسیژن را بسیار مهم دانست و افزود: این بیماران از وضعیت جسمانی تقریبا نامناسبی برخوردار هستند و در حال حاضر 20 نفر از این بیماران در استان بستری بوده و به دستگاه اکسیژن متصل هستند.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه 67 درصدی فوتی های کرونا در استان مربوط به خرداد ماه بوده است گفت: این آمار نشان از اوج گیری بیماری در این ماه دارد و متاسفانه این روند در تیرماه هم ادامه دارد و هم اکنون روزانه بیش از چهار نفر در استان جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست می دهند.

خسارت 3000 میلیارد تومانی کرونا به کرمانشاه/ کرمانشاهیان 100 میلیارد تومان به آسیب دیدگان کرونا کمک کردند

بازوند در ادامه با قدردانی از همه دستگاه ها، نیروهای مسلح و مردم در بحث مقابله با کرونا گفت: خوشبختانه طی مدت شیوع این بیماری همه در بحث مقابله پای کار بودند و زمانی که رزمایش پویش همدلی برای کمک به آسیب دیدگان کرونا در کشور به راه افتاد، باز هم این مردم بودند که سخاوتمندانه و جانانه پای کار آمدند و جمع آوری 100 میلیارد تومان کمک های مردمی لبیک مردم کرمانشاه به مقام معظم رهبری در راستای راه اندازی این رزمایش بود.

وی با اشاره به افزایش فشار اقتصادی بر معیشت مردم در شرایط شیوع کرونا گفت: در همین راستا مدیریت بیماری به گونه ای پیش رفت که جان و نان مردم با هم دیده شود و بتوان در کنار حفظ سلامت و جان آنها، معیشت آنها را نیز تأمین کرد.

استاندار کرمانشاه خسارت های اقتصادی ناشی از کرونا در استان را بیش از 3000 میلیارد تومان برآورد کرد وافزود: راهی جز کنترل و مدیریت این ویروس نداریم و همه باید همکاری کنند تا بتوانیم پیک بیماری را با هزینه های کمتری سپری کنیم.

حال «فضای کسب و کار» استان هنوز خوب نیست

وی در ادامه و پس از استماع صحبت های معاونان استانداری و نمایندگان مجلس در این جلسه، از وضعیت نامناسب فضای کسب و کار در استان به عنوان دغدغه مشترک تمام مدیران و نمایندگان استان یاد کرد وافزود: در صحبت تمام مدیران و نمایندگان نگرانی در خصوص فضای کسب و کار نامناسب استان به خوبی حس می شود و این نگرانی خود ما هم هست و هر اقدامی که برای اصلاح این فضا نیاز باشد انجام خواهیم داد.

وی افزود: نمی توانیم در حالی که فضای کسب و کار نامناسبی داریم، انتظار جهش تولید داشته باشیم و باید سیستم اداری در این زمینه اصلاح شده و مجوزهای لازم برای سرمایه گذاری در مدت زمانی کوتاه و نهایتا یک هفته‌ای صادر شود.

بازوند سرمایه گذاری را هم یکی از الزامات جدی جهش تولید در استان عنوان کرد وافزود: سرمایه مردم در بازار سرگردان است و جابجایی این سرمایه در بازارهای بورس، طلا و ... نشان می‌دهد هرجا که روزنه سرمایه گذاری باز شود، سرمایه خودبخود به آن سمت حرکت می کند و این روزنه سرمایه گذاری را باید در استان باز کنیم.

بازوند تاکید کرد: قطعا تا سرمایه به استان نیاوریم، تولید شغل امکانپذیر نیست و باید راه را برای ورود سرمایه گذاران و سرمایه های آنها باز کنیم.

مدیران نگذارند بحران آب به چالش برای استان تبدیل شود/ شروع عملیات اجرایی «پتروشیمی چهارم»؛ به ‌زودی

استاندار کرمانشاه در ادامه این جلسه به بحث بحران آب در برخی روستاهای استان هم اشاره ای داشت و افزود: نباید اجازه دهیم مسئله آب به بحران تبدیل شود و از هم اکنون باید جلسات هفتگی به مدیریت معاون عمرانی استانداری برای رفع مشکلات آب روستاها برگزار شود و نباید اجازه دهیم این مسئله به چالش تبدیل شود.

بازوند تصریح کرد: در شورای برنامه ریزی هم این اجازه به سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان داده می‌شود که هرجا جهت رفع مشکل آب روستاها صلاح است، جابجایی اعتبار انجام دهد.

استاندار کرمانشاه همچنین در این جلسه به برخی سرمایه گذاری های دولت در استان اشاره داشت و افزود: از جمله این سرمایه گذاری ها راه اندازی پتروشیمی چهارم استان در شهرستان اسلام آبادغرب است.

وی افزود: برای راه اندازی این پروژه که عملیات اجرایی آن به زودی شروع می‌شود، دولت رقمی حدود هفت هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری کرده است.

وی افزود: سامانه گرمسیری هم پروژه دیگری است که دولت در آن سرمایه گذاری داشته و 650 میلیارد تومان دیگر نیز به آن اختصاص یافته و امیدواریم تا مهر ماه امسال حوزه سرپل ذهاب از مزایای این پروژه بهره مند شوند.

بانک ها از مستاجران دستگیری کنند

بازوند در ادامه به مشکلات مستاجران هم با شروع فصل اثاث کشی اشاره و از بانک ها خواست تا نهایت همکاری را با مستاجران در بحث پرداخت تسهیلات قرض الحسنه داشته باشند.

وی از بانک های استان خواست تا هریک مجوز اعطای 100 فقره تسهیلات قرض الحسنه برای کمک به مستاجران را اخذ کرده و این تسهیلات را در اختیار مستاجران قرار دهند.

استاندار همچنین در این جلسه به مشکلات شهرستان های شرقی استان اشاره کرد وافزود: تقریبا در دو سه سال پس از زلزله تمام توجه مدیران استان عمدتا معطوف به شهرستان غربی استان شد و در سالهای آتی باید توجه به شرق استان ومشکلات آن بیشتر شود.

وی خاطرنشان کرد: از 1400 میلیارد تومان خسارت زلزله در حوزه زیرساخت های استان هم تاکنون نیمی از آن پرداخت شده که باید پیگیری وصول مابقی این اعتبارات باشیم.

جای تأسف است که هنوز «موزه دفاع مقدس» نداریم

استاندار کرمانشاه در پایان این جلسه با انتقاد شدید از عدم ساخت موزه دفاع مقدس در استان، گفت: تقریبا تمام استانها این موزه را دارند و کرمانشاه که نقطه ابتدایی و پایانی جنگ است و هشت سال مستقیما در جنگ تحمیلی دچار خسارت شده و 9800 شهید دارد، هنوز نتوانسته یک موزه دفاع مقدس داشته باشد.

وی افزود: اعتبار لازم برای این پروژه حدود 60 میلیارد تومان است که تامین این اعتبارات و انجام کارهای راه اندازی این موزه را میان دستگاه های مختلف استان تقسیم بندی کرده ایم و همه باید به وظیفه خود عمل کرده و این موزه را هرچه سریعتر راه اندازی کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.