دادستان کرمانشاه اعلام کرد: طی دو ماهه گذشته 100 هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان کرمانشاه به باغ و ویلا تبدیل شده که با ورود جهاد کشاورزی 450 فقره ساخت و ساز انجام شده در این 100 هکتار تخریب شد.

دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه با انتقاد از تغییر کاربری های گسترده اراضی کشاورزی حاشیه شهر کرمانشاه، گفت: تنها طی دو ماه 100 هکتار از اراضی کشاورزی کرمانشاه به باغ و ویلا تبدیل شده است.

به گزارش جماران، شهرام کرمی با تاکید بر ورود جدی‌تر دستگاه‌های متولی به موضوع جلوگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی، گفت: متاسفانه تصور غلطی بین دستگاه‌های متولی مانند جهاد کشاورزی، شهرداری و منابع طبیعی وجود دارد که در برخورد با چنین تغییر کاربری‌هایی دادسرا باید پیشران آنها باشد.

دادستان کرمانشاه افزود: دستگاه‌ها مکلفند در این زمینه وظیفه قانونی خود را انجام دهند و در قانون صریحا عنوان شده این اختیار را دارند که برخورد داشته باشند. اگر هم در راستای اجرای این وظیفه قانونی حمایت قضایی لازم باشد، از آنها حمایت‌ کافی را خواهیم داشت.

وی اعلام کرد: طی دو ماهه گذشته 100 هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان کرمانشاه به باغ و ویلا تبدیل شده که با ورود جهاد کشاورزی 450 فقره ساخت و ساز انجام شده در این 100 هکتار تخریب شد.

کرمی افزود: در برخوردی که جهاد کشاورزی با متخلفین داشت، عده ای از آنها معترض شدند و در این رابطه ما حمایت‌های کافی را از این دستگاه داشتیم و اگر هم جرمی اتفاق افتاده بود، دادسرا آن را پیگیری کرد.

وی در ادامه به موضوع تخریب آلونک آسیه پناهی در یکی از محلات حاشیه ای کرمانشاه توسط اجراییات شهرداری که به صورت غیرمجاز احداث شده بود اشاره و عنوان کرد: در بحث حادثه شهرک فدک هرچند سوء مدیریت اجراییات را شاهد بودیم و این پرونده در جای خود رسیدگی می شود، اما نباید مانع اجرای وظایف دستگاه‌های متولی هم شود.

دادستان کرمانشاه تاکید کرد: انتظار داریم دستگاه های متولی در این حوزه با قاطعیت پیش بروند و دستگاه قضایی هم حامی آنها خواهد بود.

کرمی به موضوع اخذ مجوز احداث گلخانه و تبدیل آن به سازه های دیگر هم اشاره کرد و گفت: در بحث مجوز گلخانه ها باید ببینیم طی پنج سال اخیر چه تعداد مجوز صادر شده و چه تعداد از آنها اکنون فعال هستند، چراکه بسیاری از این مجوزها در زمین‌های با ارزش بالا گرفته می‌شوند، درحالی که یک بادمجان هم از آن بیرون نمی‌آید و ساخت و سازهای دیگری در آن انجام می‌گیرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.