به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از استانداری کرمانشاه، هوشنگ بازوند در بازدید از پایانه مرزی پرویز خان اظهار داشت: با بازگشایی مرزهای شیخ صله و شوشمی در روز شنبه مشکل شلوغی صف کامیون‌ها حل می‌شود.

وی افزود: در بزرگترین شاهراه اقتصادی کشور با عراق به دلیل بسته شدن مرزهای جنوبی شاهد تردد بیشتر برای صادرات هستیم و امروز با حضور مدیران ذی ربط تمهیدات لازم برای حل مشکلات رفاهی رانندگان اندیشیده شد.

استاندار کرمانشاه گفت: به دلیل شیوع کرونا این مرز بسیار شلوغ شده و هم اکنون ۴۵۰۰ کامیون در صف هستند که به طور میانگین چهار شبانه روز توقف وجود دارد و باید امکانات مناسب برای رانندگانی که در این ایام فعال و پرتلاش هستند، مهیا شود.

بازوند تصریح کرد: این روزها در شرایط متأثر از بیماری کرونا شاهد جهش صادرات و رونق مبادلات مرزی هستیم به گونه‌ای که صادرات از مرز پرویز خان در فروردین ماه ۹۹ در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۸ درصد رشد داشته است.

وی بیان داشت: برای توسعه صادرات و تسهیل فرآیندهای تجاری امروز از دکتر شوشتری سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در سلیمانیه دعوت کردیم که در مرز پرویز خان مشکلات صادرات تره بار را بررسی و زمینه افزایش مبادلات تجاری را به عراق با تسهیل شرایط و رفع مشکلات فراهم کند.
____

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.