هوشنگ بازوند عصر چهارشنبه با سفر به قصرشیرین در جلسه هماهنگی تسهیل فرآیندها و مبادلات تجاری در پایانه مرز بین المللی پرویزخان به منظور رفع مشکلات رانندگان و شتاب بخشی به امر صادرات از این مرز، افزود: در روزهای عادی روزانه چهار هزار و ۵۰۰ دستگاه کامیون از مرزهای استان به عراق صادر می شود که مناسب ترین راه برای صادرات، مرز رسمی پرویزخان است.

 وی اظهار داشت: دیروز ۹۰۰ دستگاه کامیون کالای صادراتی از مرز رسمی پرویزخان به عراق صادر شد که این میزان کالا یک و نیم برابر حجم سایر مرزهای کشور به عراق است.

 نماینده عالی دولت در استان کرمانشاه گفت: هم اکنون چهار هزار و ۵۰۰ دستگاه کامیون کالا در قصرشیرین برای صادرات و خروج از مرز در نوبت هستند و ظرفیت توقف گاه ها نیز کاملا تکمیل است و در شرایط عادی که میوه و تره بار از مرز خارج می شود با توجه به حجم بالای کامیون های صادراتی در زمان کنونی سه شب خواب دارند.

بازوند اضافه کرد: بسته بندی یکی از راه های مناسب برای سهولت در امر صادرات کالا است و بعد از بحران کرونا جلسه ای با حضور جهاد کشاورزی و گمرک کرمانشاه با طرف عراقی برای سهولت صادرت سوخت و تره بار انجام می شود.

او اضافه کرد: طرف عراقی از نظر ناوگان صادرات حمل و نقل و زیرساخت ها نمی تواند جوابگوی صادرات روزانه بیش از یک هزار کامیون از مرز پرویزخان باشد.

در این جلسه معاون هماهنگی امور اقتصادی و مدیرکل حوزه استاندار، سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در سلیمانیه، مدیران کل گمرک و راهداری و فرماندار قصرشیرین، مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری ها و جمعی از مسوولان و فرماندهان نظامی حضور داشتند.

شهرستان مرزی قصرشیرین در غرب کرمانشاه با بیش از ۲۷ هزار تن جمعیت، با عراق ۱۸۶ کیلومتر مرز دارد که در امتداد این مرز، ۲ معبر رسمی پرویزخان و خسروی قرار دارد که مبادلات اقتصادی، تجاری و صادرات کالا به اقلیم کردستان و حکومت مرکزی عراق از این ۲ مرز انجام می شود.
کالاهای صادراتی از مرز رسمی پرویزخان به اقلیم کردستان عراق و کالا های صادر شده از مرز خسروی به حوزه حکومت مرکزی عراق (بخش مرکزی) صادر می شود.
همچنین روزانه به طور میانگین ۶۰۰ دستگاه تانکر سوخت رسان عراقی و ایرانی از مبدا اقلیم کردستان عراق از طریق مرز رسمی پرویزخان به مقصد بنادر جنوبی کشورمان، وارد خاک جمهوری اسلامی ایران می شود.  

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.