سرهنگ «محمد حیدری» روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهارداشت: سال گذشته و در محور کرمانشاه - کامیاران ۳۸ نفر جان خود را از دست دادند و ۲۳۵ نفر نیز مصدوم شدند.

وی افزود: این محور که زمان عملیات تعریض و ۲ بانده کردن آن بیش از یک دهه به طول انجامیده است از قزانچی تا انتهای حوزه استحفاظی استان ۳۵ کیلومتر طول دارد که از این مقدار تنها ۲۱ کیلومتر آن تعریض و مسیرهای رفت و برگشت آن از هم جدا شده است.

سرهنگ حیدری خاطرنشان کرد: این در حالی است که بین ۶ کیلومتر از لاین های رفت و برگشت از مجموع ۲۱ کیلومتر تعریض شده نیز مانع فیزیکی قرارداده نشده است و خودروها وارد لاین مخالف شده و حادثه رخ به رخ رقم می خورد.

رییس پلیس راه استان کرمانشاه ادامه داد: در ۱۴ کیلومتر راهی که هنوز تعریض نشده و قسمت اعظم آن دارای پیچ است، وقوع تصادفات رخ به رخ و با کشته و مجروحان دسته جمعی کماکان ادامه دارد و حتی افزایش حضور محسوس و نامحسوس پلیس در این محور نیز نتوانسته مانع از انجام حرکات خطرناک از سوی رانندگان مثل سبقت های غیرمجاز شود.

وی خاطرنشان کرد: ۱۴ کیلومتر راهی که تعریض آن باقی مانده در سه مسیر قرار گرفته و به همین دلیل باعث ایجاد نقطه حادثه خیز شده است، نقاطی که در آنها راه به صورت ناگهانی و غافلگیر کننده از یک طرفه به دوطرفه و بالعکس تغییر وضعیت پیدا می کند و برای رانندگان تازه وارد و ترددهای شبانه حادثه می آفریند.

سرهنگ حیدری همچنین به رانندگانی که به صورت مداوم یا موردی گذرشان به این محور می خورد هشدار داد که هرگونه سبقت غیرمجاز و حتی سبقت های مجاز ولی بی محابا در این محور خطرناک بوده و آبستن حوادثی مانند برخوردهای رخ به رخ است.

رییس پلیس راه استان کرمانشاه در پایان گفت: محور کرمانشاه - کامیاران برای تردد عابران نیز چندان ایمن نیست و بیشترین حوادث برای این افراد طی سال گذشته در آن رخ داده است.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای بیش از هشت هزار کیلومتر راه اصلی و فرعی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.