فرحناز اقبالی روز جمعه در گفت و گو ایرنا با بیان اینکه مناطق تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست تابع قوانین و مقررات ویژه ای است، افزود: احداث اقامتگاه های بوم گردی و موضوعات مرتبط صرفاً با اخذ مجوزهای لازم از سازمان متبوع و با شرایط خاص طرح های گلگشت و اکولاژ امکان پذیر است.

وی اظهار داشت: تاکنون هیچ‌گونه مجوزی به منظور ایجاد طرح های مذکور از سوی این اداره کل صادر نشده و هر گونه اقدامی در خصوص احداث طرح های فوق بدون اطلاع این اداره کل ممنوع است.

اقبالی در ادامه تصریح کرد: چنانچه سرمایه گذاری قصد اقدام در این زمینه را داشته باشد ضمن مراجعه به این اداره کل و طی مراحل اداری و قانونی، پس از بررسی طرح ایشان، در صورت رعایت ضوابط حاکم بر مناطق یاد شده، مجوز نهایی پس از تأیید معاونت محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان متبوع توسط این اداره کل صادر خواهد شد.

معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه در پایان گفت: مطابق ماده ۱۶ قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست هرگونه واگذاری اراضی در مناطق چهارگانه تحت اختیار سازمان حفاظت محیط زیست، ممنوع می باشد.

استان کرمانشاه ۲ میلیون و ۴۹۹ هزار هکتار مساحت دارد که ۷۰ درصد آن را عرصه‌های منابع طبیعی با بیش از ۵۲۷ هزار هکتار جنگل و یک میلیون و ۱۹۲ هزار هکتار مرتع تشکیل داده است.

 سه منطقه حفاظت شده در استان کرمانشاه شامل منطقه حفاظت شده بیستون که ۵۴ هزار هکتار است، بوزین و مرخیل در پاوه ۲۳ هزار هکتار و قلاجه هم حدود ۴۳ هزار هکتار است، وجود دارد.

یک پناهگاه حیات وحش بیستون نیز در منطقه ورمنجه در جاده سنندج و در مجموع چهار منطقه شکار و تیراندازی ممنوع به مساحت ۱۶۱ هزار هکتار در استان وجود دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.