شهرام کرمی روز چهارشنبه با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر لازم الاجرا بودن مصوبات ستاد مقابله با کرونا استان برای همه دستگاه های اجرایی، افزود: دستگاه قضایی استان نظارت کاملی بر روند اجرایی شدن مصوبات این ستاد دارد و با افراد و دستگاه هایی که در این زمینه قصوری داشته باشند، برخورد می کند. 

وی تصریح کرد: سلامت شهروندان موضوعی نیست که مورد مسامحه قرار گیرد، بنابراین در این زمینه اغماضی نخواهیم داشت و با هرگونه تخلف در این زمینه برخورد قانونی و قاطع انجام می گیرد. 

دادستان کرمانشاه خاطرنشان کرد: به طور قطع اجرای این مصوبات به نفع همه مردم استان خواهد بود و به قطع زنجیره انتقال این بیماری و سلامت شهروندان منجر می شود. 

وی در ادامه به برخی شایعه پراکنی ها از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون اشاره کرد و گفت: یکی از شایعاتی که در ۲ ماه اخیر مطرح شد، درخصوص چگونگی نحوه کفن و دفن متوفیان مبتلا به این بیماری بود که توسط افراد مغرض و با هدف تشویش اذهان عمومی و ناامید کردن مردم اقدام به انتشار این شایعات و نشر اکاذیب در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی می کردند. 

کرمی با تاکید براینکه برخورد با انتشاردهندگان این شایعات در دستور دستگاه قضایی است، عنوان کرد: همچنین طبق بخشنامه دادستان کل کشور، دادسراها به انجام نظارت های ویژه بر رعایت مسائل شرعی در تغسیل، تکفین و تدفین متوفیان در استان‌ها می‌پردازند. 

وی با بیان اینکه طبق فتوای مقام معظم رهبری (مدظله العالی) کفن و دفن متوفیان براساس رعایت دستورالعمل های بهداشتی با نظارت کارشناسان حوزه های مربوطه انجام می گیرد، متذکر شد: سازمان آرامستان های کرمانشاه نیز به راه اندازی و تجهیز مکان مناسب برای تغسیل و تکفین اموات موارد خاص اقدام کرده است. 

دادستان کرمانشاه تاکید کرد: هم اکنون تغسیل و تکفین کلیه اموات ارجاعی به سازمان آرمستان های استان طبق موازین شرعی و بهداشتی صورت می گیرد. 

وی در ادامه با بیان اینکه تلاش‌های دستگاه‌های قضایی و اجرایی و کادر درمانی جز با همکاری و همراهی مردم به نتیجه نمی‌رسد، اعلام کرد: از مردم انتظار می رود که توصیه های بهداشتی را جدی گرفته و با پرهیز از ترددهای غیرضروری، برای ریشه‌کن کردن این بیماری در کنار عوامل تأمین کننده سلامت باشند.

کرمی در پایان با تقدیر از همت بی وقفه و تلاش‌های خستگی ناپذیر جامعه پزشکی استان، برای همه بیماران کرونایی آرزوی صحت و سلامتی کرد.

تا عصر روز سه شنبه دوم اردیبهشت بیش از ۲ میلیون و ۵۰۳ هزار و ۵۰۰ نفر در جهان به بیماری کرونا مبتلا شده اند که ۸۴ هزار و ۸۰۲ نفر آن ها را شهروندان ایرانی تشکیل می دهند، همچنین بیش از ۱۷۱ هزار و ۸۱۰ نفر نیز در جهان به علت این بیماری جان خود را از دست داده که پنج هزار و ۲۹۷ نفر آنها از هموطنانمان بوده اند.

کشورمان از لحاظ تعداد افراد مبتلا به کرونا رتبه هشتم و از لحاظ تعداد افراد فوتی رتبه پنجم کشورهای جهان را دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.