به گزارش خبرنگار مهر، فاطمه رضوان مدنی امروز دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه به تشریح خدمات بهزیستی در سال ۹۸ پرداخت و اظهار داشت: در حال حاضر بیش از ۱۶۱ هزار مددجو در قالب ۶۶ هزار و ۸۲۴ خانوار تحت پوشش بهزیستی استان هستند.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه افزود: همچنین ۴۲ هزار و ۷۵۷ پرونده توانبخشی که شامل افراد دارای معلولیت در زمینه‌های مختلف جسمی-حرکتی، بینایی، شنوایی در سطح استان تحت پوشش قرار دارند.

این مسئول در ادامه از صفر شدن پشت نوبتی‌های دریافت جهیزیه در سال ۹۸ خبر داد و گفت: به این لحاظ استان کرمانشاه توانست در کشور رتبه اول در پرداخت جهیزیه، تهیه مسکن و ایجاد اشتغال را کسب کند.

رضوان مدنی خاطر نشان کرد: استان کرمانشاه برای اولین بار در کشور، موفق شد به ۱۰۳۷ نفر از مددجویان جهیزیه اهدا کند که این اقدام بزرگ با همکاری استانداری، قرارگاه محرومیت زدایی سپاه و خیرین صورت گرفت.

وی تصریح کرد: در بحث مسکن نیز تعهد ما در سال ۹۸ حدود ۱۲۰ مورد بود که ۱۲۴۷ مورد مسکن تحویل مددجویان دادیم.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه ادامه داد: همچنین تعهد اشتغال ما ۲۲۰۰ مورد بود که توانستیم ۲۳۵۷ مورد اشتغال را محقق کنیم.

رضوان مدنی بیان داشت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا تا کنون توانستیم در بحث مقابله با بیماری کرونا ۱۳۱ نفر از مددجویان را در کارگاه‌های تولید ماسک به کار گیری کردیم.

این مسئول گفت: در حال حاضر ۱۵ هزار و ۴۹۰ نفر متقاضی خدمات بهزیستی پشت‌نوبت دریافت مستمری و کمک معیشتی هستند.

وی در ادامه به اقدامات بهزیستی استان کرمانشاه در خصوص مقابله با کرونا اشاره کرد و افزود: تاکنون حدود یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا توسط بهزیستی استان هزینه شده است.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه خاطر نشان کرد: همچنین از سوی سازمان بهزیستی نیز برای مراکز نگهداری افراد دارای معلولیت به ازای هر نفر ۵۰۰ هزار تومان تخصیص یافت که برای تهیه وسایل بهداشتی، مواد غذایی و افزایش دستمزد پرسنل هزینه شود.

ارائه مشاوره کاهش اضطراب کرونا توسط مشاوران بهزیستی

رضوان مدنی در ادامه سخنانش از ارائه مشاوره کاهش اضطراب کرونا توسط مشاوران بهزیستی استان خبر داد و بیان داشت: از زمان شیوع این بیماری تاکنون کارشناسان مرکز صدای مشاور ۱۴۸۰ به ۵ هزار و ۴۱۴ نفر که دارای اضطراب زیاد ناشی از شیوع این بیماری بودند، پاسخ داده‌اند.

این مسئول همچنین تهیه پیام‌های روانشناسی و فایل‌های صوتی و انتشار آن در فضای مجازی را از دیگر برنامه‌های انجام شده در کمیته حمایت-روانی اجتماعی توسط بهزیستی برشمرد و از راه اندازی سامانه خودارزیابی روانشناختی توسط سازمان بهزیستی به آدرس corona.behzisti.ir خبر داد که همشهریان می‌توانند برای غربال گری سیستماتیک روانشناسی خود و خانواده به این سامانه مراجعه کنند.

وی عنوان کرد: طی این مدت گشت زنی توسط تیم سیار اورژانس اجتماعی (۱۲۳) در سطح محلات، تفرجگاه‌ها، ورودی و خروجی شهرها با هدف ارائه تذکرات و توصیه‌های بهداشتی، توزیع بروشور به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا انجام شد.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه توزیع وسایل بهداشتی در بین کودکان کار و خیابانی، جامعه هدف بهزیستی و دیگر شهروندان از جمله اقداماتی عنوان کرد که توسط نیروهای اورژانس اجتماعی بهزیستی صورت گرفته است.

این مسئول بیان داشت: از اسفند ماه ۹۸ تا کنون ۲۰۸۴۰ خدمت توسط خط ۱۲۳ ارائه شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.