بهمن خدادادیان در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه در راستای مبارزه با بیماری کرونا اقدامات خوبی انجام شده، اظهار داشت: با توجه به مصوبات ستاد مقابله با کرونا بسیاری از مشاغل پرریسک نظیر باشگاه‌های ورزشی، تالارهای پذیرایی، آرایشگاه‌های زنانه، آموزشگاه‌های علمی و زبان تعطیل شدند و مشاغلی که ارزاق مورد نیاز مردم را تأمین می‌کنند مانند نانوایی‌ها، قصابی‌ها و غذاهای بیرون بر رعایت اصول بهداشتی به طور ویژه مورد نظارت قرار گرفتند.

وی افزود: ۸۲ بازرس در سطح شهر کرمانشاه در قالب تشکیل تیم‌هایی و نیز انجام گشتهای مشترک در سطح شهر کرمانشاه به نظارت و بازرسی پرداختند.

کارشناس مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه از ابلاغ مصوبات کارگروه سلامت و ستاد مقابله با کرونا خبر داد و گفت: با گشتهای انجام شده ۸۵ قلیانسرا تعطیل و ۱۱۰ نانوایی به دلیل عدم رعایت اصول بهداشتی پلمب شدند که شماری از آنها با اخذ تعهد محضری بازگشایی و ۱۲ نانوایی هم قطع سهمیه شدند.

وی عنوان کرد: همچنین نظارتهای جدی بر واحدهای عرضه غذای بیرون به عمل آمد و در نهایت ۱۲ مکان پلمب شدند اکنون نیز رستوران‌ها به شرط جمع آوری میز و سفارش بیرون بر با هماهنگی صنف چلوکبابی‌ها فعالیت خواهند کرد، واحدهای اغذیه فروشی نیز با رعایت اصول بهداشتی و سفارش بیرون بازگشایی شدند.

مردم از تردد غیرضروری پرهیز کنند

این مسئول خاطر نشان کرد: مردم باید ضمن رعایت نکات بهداشتی از ترددهای غیرضروری بپرهیزند و نسبت به رعایت طرح فاصله گذاری اجتماعی اقدام کنند.

خدادادیان تصریح کرد: با همکاری شهرداری، ارتش و نیروی انتظامی و حضور کارشناسان برای رقیق سازی و نظارت بر استفاده از مواد گندزدا و ضدعفونی محلات فقیرنشین و همچنین تمامی محلات پر تردد، خیابان‌های اصلی و مکان‌های عمومی نظیر پایانه، ایستگاه راه آهن و بازارها انجام شد.

وی ادامه داد: با توجه به پروتکل امضا شده بین سپاه و دانشگاه علوم پزشکی، نیروهای بسیجی برای غربالگری و گندزدایی محلات فقیرنشین انجام شد.

کارشناس مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه عنوان کرد: همچنین منزل افرادی که کرونای آنها مثبت بوده گندزدایی شد و به اعضای خانواده ماسک، دستکش، ژل و مواد ضدعفونی کننده داده شد.

خدادادیان بیان داشت: با همکاری بسیج و بر اساس نقشه اپیدمی ویروس محلات و روستاهایی که مورد مثبت داشتند، گندزدایی شدند.

این مسئول تصریح کرد: همچنین با هماهنگی دفتر نمایندگی ولی فقیه غسل اجساد کرونایی توسط طلاب حوزه علمیه قم انجام شد و همچنین هماهنگی‌های لازم با آرامستان ها برای دفن بهداشتی اجساد صورت گرفته است.

وی از گندزدایی آمبولانس‌ها خبر داد و گفت: بهداشت محیط در راستای قطع زنجیره انتقال کرونا اقداماتی جدی انجام داده است.

انجام هماهنگی برای جمع آوری مستمر زباله‌های نقاط حاشیه نشین

کارشناس مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه ادامه داد: ۱۵ هزار مراکز تهیه و عرضه و مکان‌های عمومی تحت نظارت واحد بهداشت محیط و شماری نیز تحت نظارت بهداشت حرفه‌ای هستند.

خدادادیان از بازرسی ۲۵ هزار واحد در سطح شهر خبر داد و بیان داشت: همچنان معضل ضایعاتی‌ها در برخی محلات حاشیه نشین نظیر جعفرآباد که ریسک بالایی در انتقال ویروس کرونا دارند، دیده می‌شود.

وی عنوان کرد: هماهنگی‌های لازم با شهرداری برای جمع آوری مستمر زباله‌های نقاط حاشیه نشین انجام شده است.

این مسئول تصریح کرد: نظارت بر اجرای گام دوم طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در دستور کار قرار دارد همچنین اماکنی که تاکنون نسبت به دریافت کد رهگیری اقدام نکردند تا پنجم اردیبهشت ماه فرصت دارند به سایت salamat.gov.it مراجعه و نسبت به ثبت نام و دریافت کد رهگیری اقدام کنند.

کارشناس مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه افزود: مردم نیز هر گونه موارد را از طریق سامانه ۱۹۰ یا ۲۵۲۵ یا ۳۷۲۷۷۹۷۳ اطلاع رسانی کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.