پرویز توسلی زاده روز یکشنبه در دیدار با رییس سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه تاکید کرد: باید پیش از اقدام متخلفین برای ساخت و ساز در اراضی کشاورزی، ماموران این عرصه مانع از شکل گیری ساخت و سازها شوند.

وی کار در عرصه امور اراضی را هزینه بر توصیف کرد و افزود: برخوردهای قهریه در راستای حفظ کاربری اراضی گرچه بازدارنده است، اما قطعا تبعاتی نیز دارد.

رییس کل دادگستری کرمانشاه بهترین راه کاهش ساخت و سازهای غیرمجاز را فرهنگ سازی دانست و گفت: این مهم به طور قطع اثرات سودمندی نسبت به وضع موجود خواهد داشت.

توسلی زاده روند اجرای قوانین و تخریب های صورت گرفته را مطلوب توصیف کرد و ادامه داد: سازمان جهاد کشاورزی در این راستا بدون اغماض عمل کرده است و فعالیت های این سازمان قابل تقدیر است.

وی عنوان کرد: در میان مردم بودن، آموزش و فرهنگ سازی با رویکرد گفتمان موثر از جمله اموری است که باید به صورت جدی برای جلوگیری از تخریب منابع ملی در نظر گرفته شود.

رییس کل دادگستری کرمانشاه نظارت بر زمین های کشاورزی را ضروری دانست و گفت: شورای حفظ کاربری اراضی به صورت جدی به موضوع ورود خواهد کرد.

براساس اعلام سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه از ابتدای فروردین ماه تاکنون ۱۵۲ مورد ساخت وساز غیرمجاز در زمین های کشاورزی اطراف شهر کرمانشاه تخریب شده است.

در استان ۲ میلیون نفری کرمانشاه حدود ۱۲۵ هزار بهره بردار در بخش کشاورزی مشغول فعالیت هستند.

استان کرمانشاه با بیش از ۹۵۰ هزار هکتار زمین کشاورزی و تولید سالانه چهار میلیون و ۲۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی، دامی و باغی یکی از قطب های کشاورزی کشور است.

در استان کرمانشاه چهار میلیون و ۶۵۰ واحد دامی و بیش از یک هزار و ۳۳۳ واحد دامپروری صنعتی شامل ۷۰۰ واحد مرغداری گوشتی صنعتی، ۱۷۶ واحد گاوداری شیری، ۱۸۱ واحد پرواربندی گوساله و ۲۱۹ واحد پرواربندی بره فعال است.

در این استان همچنین ۲۵ واحد مرغداری تخمگذار، ۱۳ واحد پرورش بوقلمون صنعتی، ۹ واحد مرغ مادر گوشتی، چهار واحد جوجه کشی، ۲ واحد مرکز پرندگان زینتی، پنج واحد پرورش شترمرغ و سایر واحدهای بخش روستایی و عشایری وجود دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.