دکتر «مریم اعتمادی» روز چهارشنبه به ایرنا افزود: پس از شیوع کرونا به صورت روزمره با بیمارانی مواجه هستیم که از ازدست دادن حس بویایی خود شکایت دارند که تعدادی از آنها از بروز سرماخوردگی خفیف پیش از این مساله می گویند.

وی اظهارداشت: انجمن گوش و حلق و بینی کشور از احتمال بالای رابطه این تظاهرات با عفونت کرونا خبر داده و از شهروندان خواسته که در صورت اختلال حس های بینایی و چشایی به سرعت خود را به مدت ۱۴روز قرنطینه کنند و برنامه ای برای مراقبت از سلامتی اطرافیان داشته باشند.

اعتمادی تصریح کرد: بویایی و چشایی این افراد احتمالا پس از درمان بیماری کرونا و بهبودی کامل، حداکثر پس از چند ماه بهبود می یابد اما در صورت عدم بهبود راهکارهای متنوعی برای بازگشت سلامتی کامل بیماران در دسترس پزشکان قرار دارد.

سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرد: از دیروز تا روز ۲۶ فروردین ۱۳۹۹ و براساس معیارهای قطعی تشخیصی هزار و ۵۷۴ بیمار جدید مبتلا به کووید در کشور شناسایی شد و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۷۴ هزار و ۸۷۷ نفر رسید.

کیانوش جهانپور اعلام کرد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۹۸ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و تا امروز چهار هزار و ۶۸۳ نفر از بیماران، جان باخته و دیگر در بین ما نیستند. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.