«علی مرادی» روز چهارشنبه در نشست مشترک با حضور نمایندگان و کارشناسان شهرداری، آبفا و دانشگاه علوم پزشکی استان با محوریت حفظ کیفیت منابع آبی استان در سرسرای جلسات شرکت آب منطقه‌ای با اشاره به ایمن سازی و ساماندهی پساب غسالخانه‌های سطح استان، انجام این امر را یکی از ضرورت‌های حفظ کیفیت منابع آبی دانست.

وی حفظ کیفی آب و جلوگیری از ورود هرگونه آلاینده‌ها به ویژه پساب تولیدی از غسالخانه‌ها به منابع آبی را بسیار مهم دانست و گفت: ضرورت اجرایی کردن این امر در شرایط فعلی کشور که ویروس منحوس کرونا وجود دارد دو صد چندان شده است.

او تاکید کرد که باید نسبت به موضوع تخلیه پساب غسالخانه‌های استان توجه بیش از پیش کرد و با مراقبت و حساسیت بیشتری عمل نمود.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای کرمانشاه در ادامه گفت: ایمن‌سازی و ساماندهی پساب غسالخانه‌های استان به ویژه غسالخانه‌های مرتبط با شستشوی فوت شدگان بخصوص مبتلایان به ویروس کرونا برای جلوگیری از ورود مواد آلاینده به منابع آبی را دوباره مورد تاکید قرار داد و گفت: باید در اسرع وقت با هماهنگی دستگاه‌های مرتبط نسبت به انجام آن اقدام عاجل کنیم.

در این جلسه مصوب شد که تمام شهرداری‌های استان نسبت به ایمن‌سازی پساب تولیدی غسالخانه‌ها، به ویژه پساب تولیدی ناشی از شستشوی متوفیان مبتلا و مشکوک به بیماری کووید ۱۹ و گندزدایی پساب تولیدی (کلرزنی)، تصفیه، جمع آوری و در نهایت انتقال آن خروجی پساب به شبکه جمع آوری فاضلاب شهری و هدایت به سوی تصفیه خانه اقدام کنند.

همچنین بخشداری‌ها و دهیاری‌ها شهرستان‌ها و روستاها در سطح استان که غسالخانه‌های آنها فاقد سیستم جمع آوری و تصفیه فاضلاب است ملزم شدند نسبت به حفر چاه جذبی و ترجیحاً استفاده از سپتیک، با رعایت موارد فنی تحت نظر کمیته حفاظت کیفی جهت حفظ کیفیت منابع آب زیرزمینی اقدام و گزارش اقدامات انجام شده را دوباره اعلام کنند.

ضمنا شهرداری و شرکت آب و فاضلاب استان باید در کمترین زمان ممکن نسبت به شناسایی غسالخانه هایی که در سطح استان در حریم کیفی منابع آب واقع شده اند اقدام و سریعاً این دسته از غسالخانه ها با هماهنگی و تحت نظر کمیته حفاظت کیفی منابع آب استان جابجا گردد.

در پایان نیز دانشگاه علوم پزشکی موظف گردید اقدامات لازم جهت کلرزنی پساب خروجی بیمارستان های استان به خصوص بیمارستانهایی که پذیرش بیماران کرونایی را عهده دار هستند را به صورت روزانه انجام دهند.

سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرد: از دیروز تا روز ۲۶ فروردین ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی هزار و ۵۷۴ بیمار جدید مبتلا به کووید در کشور شناسایی شد و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۷۴ هزار و ۸۷۷ نفر رسید.

کیانوش جهانپور اعلام کرد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۹۸ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و تا امروز چهار هزار و ۶۸۳ نفر از بیماران، جان باخته و دیگر در بین ما نیستند. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.