محمودرضا نیازی روز چهارشنبه به ایرنا گفت: کلیه تجهیزات و وسایل اندازه گیری اوزان، از جمله ترازوهای مورد استفاده در واحدهای صنفی و همچنین باسکول‌های جاده‌ای که در سنجش محصولات کشاورزی استفاده می‌شود، به صورت دوره‌ای برای صحت عملکرد بررسی و تحت نظارت و ارزیابی این اداره کل قرار می‌گیرد.
وی تصریح کرد: وسایل سنجش به ۲ دسته کلی اوزان سبک و سنگین تقسیم می‌شوند که در سال ۹۸ تعداد ۱۰ هزار و ۴۳۱ ترازوی سبک مورد استفاده در داد و ستد عمومی در مراکز صنفی استان از جمله فروشگاه‌ها، مرغ فروشی‌ها، بازار طلا و جواهر، میادین میوه و تربار و ... کالبیبره شده است و همچنین تعداد ۳۷۱ باسکول سنگین جاده ای مانند باسکول‌های سنجش محصولات کشاورزی، محصولات صنعتی و ... نیز بازرسی و دقت و صحت عملکرد این مراکز تایید شده است.

نیازی تاکید کرد: با توجه به تولیدات انبوه محصولات راهبردی مانند گندم و ذرت و همچنین جلوگیری از تضییع حقوق کشاورزان، دقت و صحت عملکرد باسکول‌های جاده‌ای در استان از اهمیت ویژه ای برخودار است لذا در صورت هرگونه نداشتن انطباق وسیله‌های سنجش سنگین (باسکول‌ها) پلمب خواهند شد.
مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه در ادامه افزود: تمامی وسایل سنجش استان سالیانه حداقل یکبار توسط بازرسان آزمایشگاه‌های همکار این اداره کل مورد بررسی و تحت نظارت و ارزیابی قرار می‌گیرند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.