دکتر بهمن روشنی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: هنوز به پیک بیماری در استان کرمانشاه نرسیده‌ایم، و آمار تعداد بیماران با توجه به بیماریابی فعال و انجام تست‌های سرپایی در حال افزایش است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه عنوان کرد: در صورت ارتباط نزدیک مردم و عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی، احتمال افزایش تعداد بیماران بیشتر می‌شود.

وی تصریح کرد: پروتکلی را که در کرمانشاه ایجاد کردیم این است که تعداد زیادی از بیماران در منزل مراقبت شده و در صورت نیاز به بستری به بیمارستان منتقل می‌شوند.

دکتر روشنی بیان داشت: با توجه به اینکه تعداد زیادی از بیماران بدون علامت هستند و مراجعه نمی‌کنند، به احتمال زیاد آمار واقعی بیش از آماری است که اعلام می‌شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه عنوان کرد: درصدهای ابتلاء بهبودیافتگان در استان کرمانشاه مانند آمارهای متوسط کشوری است.

وی بیان داشت: در استان کرمانشاه جزو استان‌های سبز بودیم که آمار پایین بود و این به دلیل رعایت پروتکل بهداشتی توسط مردم و عملکرد خوب مراکز بهداشت و درمان بوده است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: به طور حتم با باز شدن مغازه‌ها، رفتن افراد به سرکار، حضور مردم در بیرون از منازل و افزایش رفت و آمدها و ارتباطات آمار مبتلایان بیشتر می‌شود.

دکتر روشنی در خصوص تأثیرات داروی فاووپیراویر گفت: گزارش‌هایی از عملکرد مناسب دارو در بیماران وجود دارد و در حال حاضر در بیمارستان‌ها در حال بررسی است و در صورت تأیید شدن به بازار دارویی کشور وارد خواهد شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 1405343
  • منبع: mehrnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.