حجت الاسلام یوسف احمدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پس از شیوع کرونا در کرمانشاه و باتوجه به کمبود ماسک که یکی از اقلام مورد نیاز مردم در این ایام است یکی از سالن های اداره کل تبلیغات اسلامی به ایجاد کارگاه تولید این محصول اختصاص یافته و نزدیک به ۴۰ نفر از صاحبان موسسه های قرآنی مشغول به فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه روزانه حدود ۱۲۰۰ تا ۱۵۰۰ عدد ماسک آماده و تولید می شود، افزود: تمامی هزینه های این کار نیز توسط خیران خداجو تامین شده است.

حجت الاسلام احمدی خاطرنشان کرد: کارگاه مشابهی نیز در اداره کل تبلیغات اسلامی شهرستان صحنه راه اندازی و آنجا هم ماسک های تولیدی به صورت رایگان در اختیار مردم بخصوص در مناطق محروم و کمتر برخوردار قرار می گیرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه یکی دیگر از اقدامات صورت گرفته در بحث مقابله با کرونا را گندزدایی محلات مختلف عنوان و تصریح کرد: ۱۱۴ هیات مذهبی در این طرح مشارکت و نفراتی که توسط خود آنها مشخص شده روزانه به کار ضدعفونی کردن معابر می پردازند.

وی گفت: از ابتدای شیوع کرونا در استان و با توجه به نیاز دانشگاه علوم پزشکی، نزدیک به ۵۰ نفر از طلاب در کنار کادر پزشکی بیمارستان ها و مراکز درمانی مشغول به فعالیت و خدمات رسانی شده اند.

حجت الاسلام احمدی همچنین با اشاره به راه اندازی پویش «در خانه بمانیم» و از انجایی که احتمال ایجاد برخی مشکلات روحی و روانی در افراد مختلف به دلیل ترس و واهمه از بیماری کرونا می رفت با همکاری اداره فرهنگی شهرداری، ۲ خط تلفن راه اندازی و پنج مشاور از صبح تا شب پاسخگوی سوالات شهروندان و ارائه خدمات مشاوره ای به آنها هستند.

این مقام مسوول، راه اندازی مسابقه کتاب خوانی، نقاشی و نوشتن نامه به امام زمان (عج) را از دیگر اقدامات صورت گرفته برشمرد و افزود: در مسابقه کتاب خوانی که مخصوص افراد بزرگسال است از آن ها خواسته ایم تا پس از مطالعه کتاب حدود ۱۰ دقیقه آن را به صورت کلیپ یا فایل صوتی توضیح دهند.

وی گفت: مسابقه نامه ای به امام زمان (عج) نیز مخصوص افراد ۹ تا ۱۴ سال و مسابقه نقاشی نیز برای کودکان زیر ۹ سال پیش بینی شده و به نفرات برتر جوایزی اهدا خواهد شد.

حجت الاسلام احمدی خاطرنشان کرد: راه اندازی هیات های مجازی با همکاری صداوسیما و برگزاری محفل انس با قرآن به صورت زنده در لایو اینستاگرام از دیگر اقدامات صورت گرفته بوده است.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه همچنین از پخش دعای سلامتی امام زمان (عج) و استغاثه به آن حضرت در ۴۰ مسجد شهر کرمانشاه و از بلندگوی آنها در شب نیمه شعبان خبر داد.

وی در پایان گفت: اقدامات سازمان تبلیغات اسلامی کرمانشاه در راستای مقابله با کرونا و تا زمان کنترل و مهار کامل این بیماری ادامه خواهد داشت.

طبق آخرین آمار اعلام شده تاکنون ۶۲ هزار و ۵۸۹ نفر در کشور به کرونا مبتلا شده که سه هزار و ۸۷۲ نفر جان خود را از دست داده اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.