دکتر «محمودرضا مرادی» روز دوشنبه در جلسه ستاد مدیریت و مقابله با کرونا استان کرمانشاه در سرسرای تدبیر استانداری افزود: در چند روز گذشته تعداد بیمارانی که نیاز به بستری و ICU داشتند بیشتر شده اما تعداد بیماران سرپایی کاهش یافته است.

او گفت: از چند روز پیش دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه و زنجان علاوه بر بیماران بستری، به عنوان پایلوت کشوری اقدام به انجام تست‌ PCR برای بیماران سرپایی با نظر پزشک نیز نموده‌اند که این امر موجب افزایش آمار مبتلایان شده اما در کنترل اپیدمی به ما کمک می کند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه گفت: در ایام نوروز ۱۵۴ هزار مسافر به استان وارد و هفت هزار و ۶۰۰ نفر نیز از استان خارج شده اند که این تعداد بالقوه احتمال بروز اپیدمی را بیشتر می کند.

مرادی یادآوری کرد که طرح فاصله گذاری اجتماعی کماکان باید حفظ شود و در غیر اینصورت احتمال افزایش بیماری وجود دارد.

هر بیمار توان آلوده کردن سه نفر را دارد

رییس بیمارستان گلستان کرمانشاه نیز در این جلسه گفت: در ابتدای همه گیری هر بیمار توان آلوده کردن سه نفر را داشت اما هم اکنون این شیب در حال تعدیل و تنزل است.

دکتر «سیاوش وزیری » افزود: اگر مشارکت مردم در طرح فاصله گذاری اجتماعی در استان‌ها در سطح ۲۵ درصد باشد، میانگین مراجعات روزانه در کشور حدود ۹۰ هزار نفر خواهد بود و اگر این سطح به ۴۰ درصد برسد این مراجعات به ۱۰ هزار نفر کاهش می یابد.

او گفت: با توجه به اینکه هر استان شرایط خاص خود را دارد، لذا برای کل کشور نمی توان یک الگوی واحد در نظر گرفت.

اسامی ۱۰۰ هزار مهمان در سامانه ثبت شده است  

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیز در ادامه این جلسه گفت: بیش از ۱۰۰ هزار نفر از استان‌های دیگر به عنوان میهمان در سامانه ثبت نام شده اند که کد ملی این افراد وجود دارد، که برای دسترسی به شماره همراه آنان نیازمند کمک ثبت احوال و مخابرات هستیم.

دکتر «محمدابراهیم شکیبا» افزود: با توجه به اینکه اجباری در خصوص طی نمودن دوره نقاهت بیماران در نقاهتگاه ها وجود ندارد، از این امر استقبال نمی شود و بیماران تمایلی به حضور در نقاهتگاه‌ها ندارند.

سخنگوی ستاد کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه همچنین گفت: تعداد مبتلایان به کرونا در استان کرمانشاه به ۳۱۸ نفر افزایش یافت که از این تعداد ۳۶ نفر فوت شدند.

شکیبا اظهار داشت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا به استان تا امروز هزار و ۴۱۵ نفر بستری شدند که از این تعداد هزار و ۲۲۱ نفر ترخیص شده و۱۵۸ نفر نیز اکنون در بیمارستان های استان بستری هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.