دکتر «شهریار مستوفی» روز یکشنبه به ایرنا افزود: مردم در این ایام می توانند مواد غذایی صنعتی را با اطمینان مصرف کنند زیرا مواد اولیه کاملا سالم سازی شده و در پروسه تولید همه استانداردها و ضوابط موجود در صنایع غذایی رعایت می شود.

او گفت: نکته بسیار مهم و حائز اهمیت این است که در خصوص محصولات غذایی غیرصنعتی هم در ماده اولیه و هم در بعد از تولید احتمال آلودگی وجود داشته و تا حد امکان در شرایط کنونی که با اپیدمی ویروس کرونا روبه رو هستیم از خرید مواد غذایی رو باز و سنتی جدا خودداری شود.

وی افزود: لبنیات بسته بندی و صنعتی دارای مجوز از سازمان غذا  و دارو را با اطمینان مصرف کنید زیرا شیر پاستوریزه در طول فرآیند تولید برای ۱۵ ثانیه در معرض دمای حداقل ۷۵ درجه سانتی گراد قرار گرفته و آلودگی احتمالی را به راحتی از بین می برد اما در خصوص شیرهای استریلیزه دما به مراتب بالاتر است و جای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد.

مستوفی اظهارداشت: در فرآیندهای پخت و آماده سازی فرآورده های گوشتی صنعتی دمای بالای ۷۰ درجه سانتی گراد بوده و جای نگرانی در خصوص این محصولات در صورت دارا بودن مجوزهای لازم از سازمان غذا و دارو نیست.

وی یادآور شد که نکته قابل توجه در خصوص کالباس احتمال بروز الودگی ثانویه به هنگام باز کردن بسته بندی و برش زدن آن است که باید در این زمینه اصول بهداشتی به درستی اعمال شود.

وی با اشاره به خرید نان به عنوان پرمصرف ترین ماده غذایی گفت: در نان های  کاملا صنعتی و بسته بندی شده دارای پروانه بهداشتی احتمال آلودگی وجود نداشته و با اطمینان می توان نسبت به مصرف آنها اقدام کرد.

او گفت: نکته قابل توجه در خصوص نان های سنتی این است که با توجه به حرارات کافی در فرآیند پخت مشکلی از نظر آلوگی وجود نداشته اما احتمال آلودگی بعد از فرآیند پخت در زمان تحویل به مشتری وجود داشته که در این زمینه نکات بهداشتی به طور کامل در نانوایی ها می بایست رعایت شود تا آلودگی ثانویه به وجود نیاید.

مدیر نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: در این ایام با توجه به شیوع ویروس کرونا  اکیدا توصیه می شود مردم اصراری برای مصرف آبمیوه های باز و لبنیات غیرپاستوریزه همچون شیر، خامه و بستنی نداشته باشند و مصرف فرآورد های غذایی صنعتی پروبیوتیک (فراسودمند) مانند ماست و پنیر را افزایش دهند زیرا می توانند برای تقویه سیستم ایمنی بدن مفید باشند.

سخنگوی ستاد کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: با شناسایی ۱۳بیمار جدید، تعداد مبتلایان به کرونا در استان کرمانشاه به ۲۸۱ نفر افزایش یافت که از این تعداد ۳۳ نفر فوت شدند.

دکتر ابراهیم شکیبا افزود: از ابتدای شیوع ویروس کرونا به استان تا امروز هزار و ۳۲۵ نفر بستری شدند که از این تعداد هزار و ۱۶۴ نفر ترخیص شده و۱۲۸نفر نیز اکنون در بیمارستان‌های استان بستری هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.