«پورمراد جانی» روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به فعالیت مستمر و بازدید تیم‌های گشت امور اراضی در قالب سامانه ۱۳۱ در ایام نوروز، افزود: در این شرایط سخت که سایه ویروس کرونا بحرانی سخت برای دنیا و کشور ما به وجود آورده با حضور مستمر مانع از تعدی افراد سودجو به منابع طبیعی می‌شویم.

وی اظهار داشت: در این وضعیت افرادی سودجو و فرصت‌طلب در فکر ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی زراعی و باغ‌ها هستند که در این راستا با حضور هوشمندانه اکیپ های گشت ویژه اراضی در کل استان همکاران پرتلاش ما هوشمندانه نظارت دقیق دارند.

وی افزود: در مدت ایام تعطیلات اکیپ های امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی نیز حضور پررنگ خود را بیش از پیش به نمایش گذاشته و برخورد لازم را با این سودجویان فرصت طلب انجام داده اند.

وی اضافه کرد: به محض اطلاع اکیپ های گشت امور اراضی بلافاصله این اکیپ‌ها در محل حاضر و عملیات ساخت و ساز غیرمجاز متوقف می شود.

جانی در ادامه تصریح کرد: برای نمونه در هفته گذشته در حوزه شهرستان کرمانشاه، جوانرود و سرپل ذهاب مواردی که شناسایی شده در اسرع وقت برخورد لازم به عمل آمد.

او گفت: براساس قوانین و مقررات حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها با افرادی که قصد هرگونه ساخت وساز غیر مجاز را داشته باشند برخورد قاطع خواهد شد و طبق ماده ۱۰ و تبصره‌های این ماده به سرعت نسبت به تخریب و اعاده به وضع قبل ساخت و سازهای غیرمجاز از طریق مدیریت های جهاد کشاورزی شهرستان‌های استان خواهد شد.

در استان ۲ میلیون نفری کرمانشاه حدود ۱۲۵ هزار بهره بردار در بخش کشاورزی مشغول فعالیت هستند.

استان کرمانشاه با بیش از ۹۵۰ هزار هکتار زمین کشاورزی و تولید سالانه چهار میلیون و ۲۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی، دامی و باغی یکی از قطب های کشاورزی کشور است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.