کیومرث مظفری روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اعلام کرد: بیمه شدگان بیمه سلامت که به کرونا مبتلا و در مراکز درمانی بستری شوند دغدغه ای از بابت هزینه های درمانی خود نداشته باشند.

به گفته وی، ۷۰ درصد مطالبات مراکز دانشگاهی تا آبان ماه ۹۸ پرداخت شده و این موضوع تاثیر قابل توجهی در تامین مالی این مراکز به منظور خدمت رسانی بهتر به مردم استان به خصوص در موضوع کرونا داشته است.

آنچنان که مظفری بیان داشت: مرکز پاسخگویی ۲۴ ساعته ۱۶۶۶ به منظور تریاژ و راهنمایی هموطنان در خصوص کرونا فعال شده که هدف از آن کاهش مراجعات هموطنان به مراکز درمانی است چرا که به گفته وی مراجعه بیش از حد به مراکز درمانی خود باعث شیوع این بیماری می شود.

تیر ماه دفترچه فیزیکی بیمه سلامت حذف می شود

وی در ادامه از استقرار نظام الکترونیک شامل نسخه نویسی الکترونیک، اسناد بستری بیمارستانی و ارجاع الکترونیک روستایی خبر داد و گفت: بر این اساس پیش زمینه حذف دفترچه فیزیکی از ابتدای تیر ماه امسال فراهم شده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان در ادامه با اشاره به تخصیص های مالی خوبی که این نهاد داشته است؛گفت: کلیه مطالبات  پزشکان، داروخانه ها ، پاراکلنیک ها ، بیمارستان ها و درمانگاه های بخش غیردانشگاهی طرف قرار داد در سال ۹۷ که حدود چهار ماه مطالبه داشته اند به طور کامل تسویه حساب و تامین مالی شده است.

وی با اشاره به بیمه شدگان روستایی که ۶۰ درصد بیمه سلامت را شامل می شوند نیز بیان داشت: بالغ بر ۸۵ درصد مطالبات مراکز بهداشتی درمانی روستایی نیز تا اسفند ماه سال ۹۸  پرداخت شده است که این موضوع تاثیر قابل توجهی در ایجاد آرامش تامین مالی این مراکز داشته است.

به گزارش ایرنا، براساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تاکنون ۲۱۳ نفر در این استان به بیماری کرونا مبتلا شده اند که ۲۷ نفر از آنان جان خود را از دست دادند.

بر اساس آخرین آمار از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون یک هزار و ۱۴۷ بیمار مشکوک به کووید ۱۹ در بیمارستان های استان بستری شدند که ۹۸۵ نفر از آنان ترخیص شده اند و اکنون ۱۳۵ نفر بیمار حاد تنفسی در بیمارستان های استان بستری هستند.

ویروس کرونا از اوایل دی ماه در «ووهان» واقع در استان «هوبی» چین پدیدار و با گسترش به اکثر کشورها به یک بحران جهانی تبدیل شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.