سردار بهمن ریحانی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: در روزهای گذشته سه هزار مورد از این کمک ها بین افراد نیازمند و متاثر از شیوع ویروس کرونا توزیع شده است.
وی با بیان اینکه هر کدام از این بسته ها ۵۰۰ هزار تومان ارزش مالی دارد، عنوان کرد: در روزهای آینده ۱۰ هزار بسته باقی مانده نیز بین افراد نیازمند که به کمک مردم شناسایی شده‌اند توزیع خواهد شد.
فرمانده سپاه نبی اکرم کرمانشاه با تاکید بر اینکه این بسته های حمایتی از اعتبارات داخلی سپاه تامین شده اند، افزود: کارگران، دستفروشان و دیگر افرادی که به واسطه شروع کرونا اقتصاد آنها تحت تاثیر قرار گرفته است در این طرح مورد حمایت قرار می‌گیرند.
ریحانی با اشاره به اینکه ۱۶ هزار نیروی سپاه پاسداران به منظور کنترل و مقابله با بیماری کرونا در استان کرمانشاه به کار گرفته شده‌اند، گفت: بخش عمده ای از این نیروها به منظور انجام طرح های غربالگری در سطح استان و شناسایی بیماران مبتلا و افراد در معرض خطر به کارگیری می‌شوند.
وی یادآور شد: بخشی از این نیروها نیز در راستای انجام عملیات ضد عفونی سطح شهر ها و مکان های عمومی به‌کارگیری شدند و اکنون در حال خدمات رسانی هستند.
فرمانده سپاه نبی اکرم کرمانشاه ادامه داد: همچنین بخش دیگری از نیروها در کنار پرسنل نیروی انتظامی در ورودی و خروجی های شهرها در حال کنترل عبور و مرور هستند.
ریحانی اظهار داشت: بخشی از امکانات درمانی و بهداری نیروی زمینی سپاه در کنار سیستم درمانی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در حال خدمت رسانی به بیماران مبتلا به کرونا در کرمانشاه است.
وی افزود: به منظور مقابله با بیماری کرونا چهار واحد بیمارستان سیار را که شامل بخش های جراحی تاکتیکی، مبارزه با جنگ‌های نوین، بیمارستان های اتوبوسی و بیمارستان‌های کفی سیار می‌شوند را در حالت آماده باش قرار داده‌ایم تا در صورت نیاز به منظور خدمات دهی به بیماران به مناطق مختلف اعزام شوند.
ریحانی با بیان اینکه این بیمارستان‌ها به منظور نقاهتگاه و یا درمانگاه بیماران مبتلا کرونا مورد استفاده قرار می گیرند،گفت: این بیمارستان های سیار در مجموع ظرفیت بستری ۱۵۰ بیمار را دارند.
وی افزود: همچنین در بیمارستان امام حسین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ۱۱۵ تخت ثابت و ۵۰ تخت‌ نقاهتگاهی به منظور بستری بیماران کرونا ای در نظر گرفته شده است.
فرمانده سپاه نبی اکرم کرمانشاه عنوان کرد: همچنین ۳۰ تخت نقاهتگاه ای را در پادگان توحید سپاه به منظور بستری بیماران ترخیص شده در نظر گرفته ایم که در صورت لزوم از آنها نیز استفاده خواهیم کرد.
ریحانی عنوان کرد: تاکنون چندین بیمار مشکوک و قطعی کرونا در بیمارستان امام حسین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بستری و درمان شده اند.
ویروس کرونا از اوایل دی ماه در «ووهان» واقع در استان «هوبی» چین پدیدار و با گسترش به اکثر کشورها به یک بحران جهانی تبدیل شده است.
به گزا ش ایرنا تاکنون ۱۹۲ نفر در استان کرمانشاه به کرونا مبتلا شده اند که ۲۱ نفر از آنان جان خود را از دست دادند.
از ابتدای شناسایی ویروس کرونا تاکنون ۲۹ هزار و ۴۰۶ نفر در کشور به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که در مجموع ۲ هزارو ۲۳۴ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده‌ و ۱۰ هزار و ۴۵۷ مورد از ابتدا تاکنون بهبود یافته‌اند.
ویروس کرونا از اوایل دی ماه در «ووهان» واقع در استان «هوبی» چین پدیدار و با گسترش به اکثر کشورها به یک بحران جهانی تبدیل شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.