«جهانگیر پورحسن» روز پنجشنبه در نشست با داوطلبان و مسوُول خانه مددکاران اجتماعی کرمانشاه در خصوص نقش تخصصی و حرفه‌ای مددکاران در زمان بحران با موضوع کرونا افزود: نقش مددکاران و دستورالعمل‌های آن‌ها در زمان بحران مشخص شده تا این مهره‌های کلیدی حداکثر تاثیرگذاری را در حوادث داشته باشند.

وی اظهارداشت: در بحران های گذشته زحمات و تلاش های مددکاران اجتماعی که همکاری خوبی با جمعیت هلال احمر داشتند را فراموش نکرده‌ایم و امروز بیش از گذشته نیاز به همکاری و مشارکت این فعالان اجتماعی داریم.

پورحسن در ادامه افزود: وقتی حادثه‌ای پیش می‌آید، برای مدتی بحث مددکاری اجتماعی در بحران راه می‌افتد و کمی بعد به‌ فراموشی سپرده می‌شود که امیدواریم سیاست‌گذاری های کلان کشوری این مهم را مدنظر قرار داده و زنجیره مداخلات بحرانی را به شکل مدون و برنامه‌ای کلی بین سازمانی به شکل جدی مورد توجه قرار دهند.

معاون امداد و نجات هلال احمر استان کرمانشاه در ادامه گفت: سازمان‌های مرتبط با مداخله در بحران، زمان حادثه، تیم‌های عملیاتی مختلفی به منطقه می‌فرستند؛ اما جای گروهی که وضع آسیب‌دیده‌ها را پیگیری کند، خالی است.

وی با اشاره به فعالیت انجمن مددکاران اجتماعی در کرمانشاه، این استان را دارای پتانسیل و مشارکت خوبی دانست و از تلاش های همه مددکاران اجتماعی قدردانی کرد.

وی ادامه داد: اکنون هم در بحث کرونا در بیمارستان ها و نقاهتگاه ها در راستای حمایت از خانواده ها و پیگیری مسایل و مشکلاتشان و بالا بردن امید، کاهش استرس افراد گرفتار شده در ویروس کرونا نیازمند همراهی و همکاری انسان دوستانه مددکاران  اجتماعی هستیم.

وی اضافه کرد: مددکاران اجتماعی در شرایط بحران، گروه‌های مداخله‌ای تشکیل دهند و در بیمارستان‌ها حضور پیدا کنند و پیگیر نیازها و مشکلات بیماران باشند و به خانواده آنها امید بدهند. 

جایگاه واقعی مددکاران اجتماعی در مداخلات بحران ضعیف شده است

مسوُول انجمن مددکاران اجتماعی استان کرمانشاه و رییس خانه مددکاری اجتماعی هلال احمر کشور نیز در ادامه این نشست نقش سازنده و موثر مددکاران اجتماعی را با تحصیلات مرتبط و آموزش‌های لازم را اثرگذار اعلام کرد و گفت: جایگاه واقعی مددکاران اجتماعی در مداخلات بحران ضعیف دیده شده است.

«ماندانا جواهری» افزود: این کم توجهی و ضعف در سیاستگذاری‌ها از مسوُولیت‌پذیری و ایفای نقش در مداخلات و حضور انسان دوستانه مددکاران اجتماعی چیزی کم نکرده است.

وی اظهار داشت: مددکاران اجتماعی همچنان در خط مقدم ارایه خدمت و فعالیت به همنوعان خود هستند و اکنون هم با تشکیل خانه مددکاری اجتماعی هلال احمر و بهره مندی از اساتید به نام کشور در مباحث آموزشی و تربیتی مددکاران اجتماعی بحران اقدامات خوبی در حال شکل گیری است.

وی اضافه کرد: هر استان خانه مددکاری را فعال و فراخوان به حضور و مشارکت در اقدام مددکاران اجتماعی را انجام داده و با جذب نیروهای حرفه ایی مداخله گر در بُعد روانی اجتماعی حمایتی به خدمت مبادرت ورزیده اند و بسیجی انسان دوستانه در مقابله با  ویروس کرونا را شکل داده‌اند           

سخنگوی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: در ۲۴ ساعت گذشته با مثبت اعلام شدن تست ۶ نفر آمار مبتلایان این استان به ۱۹۴ نفر رسید که ۲۱ نفر از آنان فوت کرده‌اند.

دکتر محمدابراهیم شکیبا روز پنجشنبه ( هفتم فروردین) در گفت و گو با ایرنا اظهارداشت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون هزارو ۹ بیمار مشکوک به کووید ۱۹ در بیمارستان های استان بستری شدند که ۸۸۸ نفر از آنان ترخیص شده اند و اکنون ۱۰۰ بیمار حاد تنفسی در بیمارستان های استان بستری هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.