براساس پیش بینی هواشناسی سامانه بارشی از عصر امروز آسمان استان را تحت تأثیر قرار خواهد داد که منجر به آب گرفتگی معابر و سیلابی شدن رودخانه‌ها خواهد شد.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: استاندار کرمانشاه در پی هشدارهای اداره کل هواشناسی به تمام دستگاه‌های مرتبط با مدیریت بحران دستور آماده باش داد.
جلیل بالایی افزود: تمام فرمانداران و شهرداران استان موظف شده‌اند که به منظور کنترل رواناب ها در سطح شهرها اقدامات و پیش بینی های لازم را انجام دهند.
وی یادآور شد: هلال احمر نیز به منظور امدادرسانی به افراد گرفتار در سیلاب و آبگرفتگی منازل، در آماده باش به سر می برد و بسته های غذایی و امدادی موردنیاز را تهیه کرده است.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه توضیح داد: هشدارهای لازم به خانوارها و افراد ساکن در مسیر سیلاب و رودخانه ها داده شده و مکان هایی توسط هلال احمر به منظور اسکان آنان در نظر گرفته است.
بالایی افزود: همچنین آب منطقه ای به صورت مداوم در حال رصد وضعیت رودخانه ها و میزان دبی آب آن‌ها است تا در صورت لزوم اقدامات لازم به منظور لایروبی و دیگر تمهیدات ویژه را انجام دهد.
وی ادامه داد: سازمان جهاد کشاورزی نیز پیش بینی لازم را به منظور جلوگیری از خسارت های احتمالی و کاهش آسیب ها انجام داده است.
بارندگی های فروردین ماه سال گذشته یک هزار و ۵۶۰ میلیارد تومان خسارت به زیرساخت های استان کرمانشاه بخصوص بخش کشاورزی وارد کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.