سید ایوب حسینی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: رهبر معظم انقلاب سال گذشته را نیز به عنوان «رونق تولید» نامگذاری کردند و نامگذاری امسال در واقع ادامه حرکت سال گذشته برای کمک به واحدهای تولیدی و تلاش در راستای پویاسازی هرچه بیشتر آنها است.

وی با بیان اینکه راه های مختلفی برای رونق و جهش تولید وجود دارد، گفت: یکی از آنها حمایت مالی بانک ها و دیگری تقسیط واحدهای تولیدی بدهی دار است.

حسینی با اشاره به مشکلات بسیاری از واحدهای تولیدی گفت: برخی از آنها پس از دریافت تسهیلات در موعد مقرر توان بازپرداخت بدهی خود را ندارند و مشمول جریمه می شوند و همین موضوع بر مشکلات آنها می افزاید.

استاد دانشگاه فنی پسران کرمانشاه ادامه داد: این مشمول جریمه شدن در شرایطی اتفاق می افتد که باید توجه داشته باشیم اگر آنها توان پرداخت داشتند که اجازه تعویق اقساط بانکی را نمی دانند بنابراین باید تا جایی که امکان پذیر است مساعدت و همراهی لازم با این دسته از واحدها به عمل آید.

وی گفت: از سوی دیگر نباید فراموش کنیم که وارد آوردن فشار به واحدهای تولیدی برای تسویه هرچه زودتر اقساط بانکی، ممکن است به تعدیل بخشی از نیروها و دوبرابر شدن وظایف کاری دیگر کارگران منجر شود که این موارد نیز خود هرکدام آسیب های جداگانه ای نظیر افزایش نرخ بیکاری و کاهش بهره وری و راندمان کاری به همراه خواهد داشت.

حسینی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از راه هایی که می تواند به جهش تولید در سطح استانی کمک کند تلاش برای خرید محصولات واحدهای تولیدی مستقر در استان ها است، به عنوان مثال اگر کرمانشاه واحد تولید کننده گچ و سیمان و دیگر مصالح ساختمانی دارد فرهنگ سازی لازم در خصوص خرید از آنها توسط واحدهای صنفی و عرضه کننده داخل استان صورت گیرد نه اینکه نمونه همین تولیدات از استان های دیگر خریداری و وارد شود.

این استاد دانشگاه یادآوری کرد: کمک به ارتقاء کیفیت محصولات داخلی به گونه ای که امکان صادرات داشته باشند و همچنین تجهیز و نوسازی امکانات مورد نیاز از دیگر راهکارهایی است که می تواند به رونق و جهش تولید کمک کند.

وی در پایان گفت: از سوی دیگر باید روند صدور مجوز برای احداث واحدهای تولیدی نیز کاهش یابد، متاسفانه در کشورمان زمانی که برای کسب یک مجوز صرف می شود گاهی تا بیش از ۲ و سه ماه نیز طول می کشد اما در اکثر کشورهای این زمان چیزی در حدود یک تا ۲ هفته است.
حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیام نوروزی سال ۹۹، امسال را سال «جهش تولید» نامگذاری کردند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.