هوشنگ بازوند عصر دوشنبه ‌در نشست ستاد مدیریت و مقابله با کرونا راه اندازی ٢ واحد تولیدی جدید ماسک بهداشتی را اقدام بسیار مطلوبی ارزیابی کرد و افزود: هم اکنون با فعالیت شرکت های دانش بنیان، همت و تلاش متخصصین کلیه نیازهای مردم در تولید مواد ضدعفونی کننده دست و سطوح نیر پوشش داده شده است.

وی اضافه کرد: در تولید اقلام بهداشتی مورد نیاز کادر بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی به خودکفایی رسیده ایم و از تمامی ظرفیت های موجود برای تأمین و توزیع بیشتر ماسک نیز استفاده خواهیم کرد.

مقام ارشد استان ضمن تشکر از نیروهای نظامی و انتظامی استان و همراهی دلسوزانه در ارایه خدمات به مردم گفت: کنترل جدی و دقیق ارتش و هلال احمر در مبادی ورودی به صورت مستمر انجام می شود و رزمایش سپاه نیز برای ضدعفونی گسترده اماکن عمومی در سطح سه شهرستان و روستاهای تحت پوشش آغاز شده است.

بازوند احداث نقاهتگاه توسط ارتش و سپاه را اقدامی پیشگیرانه برای مدیریت بیماری ذکر کرد و خاطرنشان ساخت: این اماکن برای ارایه خدمات به بیماران و مدیریت فرآیند درمان در اختیار دانشگاه قرار می گیرد. 

استاندار کرمانشاه در خصوص تعطیلی مراکز خرید و بازارها گفت: دستور تعطیلی اماکن عرضه کننده کالاهای غیرضروری مصوبه ستاد ملی است و به منظور ساماندهی موضوع کمیته ای تخصصی با حضور معاون اقتصادی استانداری، مدیرکل صمت و اتاق اصناف تشکیل و بازارها و کسب و کارهایی که باید تعطیل شوند، مشخص و با همکاری دادستانی اقدام لازم را برای حفظ سلامت عمومی مردم انجام خواهند داد.

در این نشست گزارش وضعیت تردد مسافران، کاهش نسبت به سال گذشته، آمار مبتلایان و اقدامات انجام گرفته برای کنترل و مدیریت بیماری کرونا توسط اعضاء ارایه شد.

سخنگوی ستاد مدیریت کرونا کرمانشاه گفت: از ابتدای شروع اپیدمی تا ساعت ۱۲ یکشنبه شب موارد مثبت کووید ۱۹ در این استان ۱۸۲ نفر بوده که هفت نفر در ۲۴ ساعت گذشته اضافه شده است.

دکتر محمدابراهیم شکیبا روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: از این تعداد ۱۸۲ مورد مبتلای به ویروس کرونا در استان تاکنون ۱۷ نفر فوت کرده اند.

به گفته او، همچنین از ابتدای شروع اپیدمی کرونا در استان تاکنون ۹۰۴ نفر بستری شدند که از این تعداد ۷۸۶ نفر ترخیص و ۱۰۱ نیز در بیمارستانهای استان بستری هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.