کرم محمدی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: کادر پزشکی و پرستاری و مجموعه ستادی درگیر با کرونا، فرزندان شایسته و خادم این ملت هستند که به اینان که جان شیرین را برای صیانت از سلامت ما در طبق اخلاص نهاده اند، اعتماد کنیم و در خانه بمانیم.

وی اظهار داشت: همه ما مکلف هستیم تا کادر درمان و مسوولان وزارت بهداشت و درمان و جامعه پزشکی و پرستاری را یاری کنیم که تاکنون مردم شریف دالاهو همراهی خوبی با مجموعه بهداشت و درمان شهرستان داشته اند.

فرماندار دالاهو گفت: سادات اهل حق  تمامی آیین های عمومی پیش رو  را لغو کرده اند و روحانیت شیعه و سنی نیز نمازهای جمعه و جماعت را تعطیل نموده  و مردم نیز با همراهی بسیار خوب اکنون در شهرستان هیچ گونه آیین عمومی عزا و شادی برگزار نمی کنند.  

محمدی اضافه کرد: بیشتر جلسه ها و گردهمایی ها در شهرستان لغو شده و کار ضدعفونی و گند زدایی شهرهای کرند و ریجاب و گهواره  و روستاها توسط شهرداری و دهیاری ها و مردم و نیروهای بسیج در حال انجام است.

وی گفت: شبکه بهداشت و درمان شهرستان دالاهو با تماس های تلفنی کار غربالگری از مردم را شروع کرده و این کار کماکان ادامه دارد.

او همچنین ادامه داد: از همه همشهریانی که در سایر نقاط کشور ساکن هستند و قصد دارند تا در ایام تعطیلات نوروزی به شهرستان دالاهو بازگردند، خواهش می کنم تا این سفر را  کنسل و آمدن به دالاهو را به بعد از فروکش کردن بحران ویروس کرونا موکول کنند.

فرماندار دالاهو گفت: اگر اقوام و اعضای خانواده و همشهریان خود را دوست دارند، سفر و بازگشت خویش به دالاهو را حداقل یک ماه به تعویق بیندازند که این بهترین عید دیدنی و هدیه نوروز است.

محمدی عنوان کرد: از تمامی افرادی که در عرصه قلم و اطلاع رسانی باصداقت درصدد تزریق امید و آرامش به جامعه هستند و توصیه های بهداشتی را بازتاب می دهند، سپاسگزاری می‌کنم و تلاش های تمامی کسانی که در امر ضدعفونی شهرها و روستا اقدام می کنند را می ستایم.

وی همچنین ادامه داد: با تمام وجود در برابر عظمت کار تاریخی و طاقت فرسای کادر پزشکی و پرستاری مجموعه ستادی بهداشت و درمان شهرستان سرتعظیم فرود می آورم و  یاد و خاطره شهدای والامقام کادر پزشکی و پرستاری که طی هفته های اخیر در راه صیانت از سلامت مردم به شهادت رسیده اند، گرامی داشته و به روح و روان آنان درود می فرستم.

محمدی اضافه کرد: باید بپذیریم کسانی که گرفتار بیماری ویروس کرونا شده و یا می شوند، هم وطن، همشهری، اقوام و دوستان ما هستند و اگر از دنیا رفتند، جنازه آن ها حرمت دارد و تدفین آن ها براساس پروتکل وزارت بهداشت و درمان و با حضور کارشناسان این وزارتخانه  صورت می گیرد.

فرماندار دالاهو گفت: با اقدامات خود، بازماندگان عزادار را بیش از پیش غمگین نکنیم و خود را جای آن ها بگذاریم و احساس کنیم عزیز خود ما از دنیا رفته است، از این رو همان انتظاری که از جامعه پیرامون خود داریم، در حق دیگران روا بداریم.  

وی عنوان داشت: این بحران هم همانند بحران های قبلی سپری خواهد شد، اخلاق را سرلوحه اقداماتمان قرار دهیم و به استناد نظر متخصصان امر، یکی از آیتم های مهم مبارزه با ویروس کرونا وجود آرامش است و هرکس به هر طریق آرامش روانی جامعه را هدف قرار دهد، نمی تواند خود را دلسوز مردم تلقی محسوب کند.

فرماندار دالاهو گفت: با توجه به دستور صریح رییس جمهوری هیچ استاندار و فرمانداری حق قرنطینه شهر را ندارد از این رو مردم خود باید در این زمان با مهم دانستن سلامت خود و خانواده هایشان صریح و صادقانه به اقوام خود اعلام کنند تا سفرشان را به زمان دیگری موکول کنند.

 دالاهو در غرب کرمانشاه بیش از ۴۵ هزار تن جمعیت دارد.

به گزارش ایرنا، براساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تاکنون ۱۰۲ نفر در این استان به کرونا مبتلا شده اند که ۱۰ نفر از آنان جان خود را از دست دادند.
از ابتدای شناسایی ویروس کرونا تاکنون ۱۲ هزار ۷۲۹ و نفر در کشور به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که در مجموع ۵۱۴ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده‌ و چهار هزار و ۳۳۹ مورد از ابتدا تاکنون بهبود یافته‌اند.
ویروس کرونا از اوایل دی ماه در «ووهان» واقع در استان «هوبی» چین پدیدار و با گسترش به اکثر کشورها به یک بحران جهانی تبدیل شده است.  

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.