فرزین معتمدی در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص اقدامات جمعیت هلال احمر برای مقابله با کرونا اظهار داشت: در راستای کنترل و پیشگیری از شیوع و گستردگی بیماری کرونا نسبت به اطلاع رسانی و آموزش پیشگیری از این بیماری اقدامات شایسته ای از سوی جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه آغاز شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه افزود: تب سنجی، توزیع ماسک و توزیع بروشور آموزش پیشگیری از ویروس کرونا برخی از اقدامات صورت گرفته است.

وی از توزیع بیش از ۵۰ هزار بروشور آموزش پیشگیری از کرونا در کرمانشاه خبر داد و گفت: آگاه سازی مردم می‌تواند در کنترل این بیماری بسیار مؤثر باشد.

معتمدی تصریح کرد: سه پایگاه کنترل سلامت برای پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در شهر کرمانشاه و همچنین در ورودی هر شهرستان یک پایگاه توسط هلال‌احمر استان برپا شده است.

به گفته مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه‌، در این پایگاه‌ها غربالگری مقابله با بیماری‌های تنفسی از جمله کرونا ویروس انجام می‌شود و همچنین به سوالات مردم در خصوص این بیماری و راه‌های پیشگیری و مقابله با آن پاسخ داده می‌شود.

معتمدی گفت: تیم‌های امداد و نجات جمعیت استان در مبادی ورودی تمامی شهرستان‌ها و فرودگاه شهید اشرفی اصفهانی، ترمینال شهید کاویانی و راه آهن شهر کرمانشاه مستقر هستند و تاکنون بیش از ۱۳۶ هزار و ۲۰۰ نفر مورد تب سنجی قرار گرفته است.

ویی همچنین از توزیع ۳۱۰ هزار ماسک ساده و فیلتر دار در بین ادارات دولتی و ارگان‌های نظامی، انتظامی، سپاه، تمام بانک‌ها و دستگاه‌های خدمات رسان و شهرداری، پایگاه‌های سلامت جمعیت استان به صورت رایگان خبر داد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه بیان داشت: همچنین بالغ بر ۱۱۰ هزار ماسک نیز جهت استفاده کادر درمانی اعم از پزشک و پرستار به دانشگاه علوم پزشکی و سازمان نظام پزشکی استان تحویل شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.