دکتر محمدابراهیم شکیبا روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: به منظور جلوگیری از شیوع بیماری کرونا در تجمعات، راه دسترسی به آرامستان های سطح استان با کمک نیروی انتظامی و دیگر ارگان‌های مربوطه در ایام جمعه غریبان مسدود خواهد شد.
وی بیان اینکه از مردم می خواهیم که از تجمع در آرامستان ها اجتناب کنند، گفت: هرنوع تجمع و برگزاری مراسم های مختلف می تواند زمینه را به منظور شیوع و گسترش بیماری کرونا در جامعه فراهم کند.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی با بیان اینکه کرونا در حال اوج گیری در کرمانشاه است، گفت: همانطور که آمارها نشان می‌دهند هر روز تعداد مبتلایان به بیماری کرونا در استان افزایش پیدا می کند که این موضوع نگران کننده است.
شکیبا تاکید کرد: از مردم تقاضا داریم که در خانه‌ها بمانند و خریدهای نوروزی و مراسم‌های مختلف به بعد موکول کنند.
سخنگوی ستاد مدیریت بیماری کرونا استان کرمانشاه افزود: ۵۰ درصد بیماران در روزهای گذشته یا میهمانی از استان‌های پرخطر داشتند و یا به این استان‌ها مسافرت کرده اند.
شکیبا تاکید کرد: از مردم می خواهیم که در این ایام نه به مسافرت بروند و نه میزبان مسافرانی از دیگر استان های کشور باشند.
هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه نیز دیشب با صدور ابلاغیه ای به فرمانداران شهرستان های استان دستور داد که از برگزاری تجمعاتی همچون پنجشنبه آخر سال و مراسم ختم جلوگیری کنند.
به گزارش ایرنا، براساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه تا عصر سه شنبه بیستم اسفند ماه ۹۰ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند که تاکنون آزمایش کرونا ۵۱ نفر از آنان مثبت اعلام شده است و ۶ نفر از مبتلایان نیز جان خود را از دست دادند.
از ابتدای شناسایی ویروس کرونای جدید در کشور تا ظهر سه شنبه هشت هزار و ۴۲ نفر در کشور به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و در مجموع ۲۹۱ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده‌ و ۲ هزار و ۷۳۱ مورد از ابتدا تاکنون بهبود یافته‌اند.
ویروس کرونا از اوایل دی ماه در «ووهان» واقع در استان «هوبی» چین پدیدار شد و تاکنون به حدود ۵۰ کشور از جمله آمریکا، فرانسه، استرالیا، تایلند، مالزی، کره جنوبی، ژاپن، کانادا، سوئد، اسپانیا و امارات گسترش یافته است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.