دکتر رامین رضایی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه در شرایط بروز همه‌گیری، قرنطینه دارای چهار سطح خواهد بود، در تشریح جزییات سطح یک قرنطینه افزود: سطح اول قرنطینه یعنی حداقل ترین سطح، ایزوله کردن مریض در منزل یا درمانگاه یا بیمارستان که به این مورد ایزولاسیون گفته می‌شود.

او سطح دوم را قرنطینه کردن افرادی که به دلیل تماس نزدیک با مریض، مشکوک به بیماری هستند، دانست و اظهارداشت: اینها تا مشخص شدن نتیجه تست و گذراندن دوره کمون بیماری (تا ۱۴روز) جدا سازی می گردند که به این دوره قرنطینه (Quarantin) اطلاق می‌شود.

او در ارتباط با سطح سوم نیز تصریح کرد: وسیعتر از  قرنطینه بوده و زمانی است که می‌دانیم عده زیادی در شهر مریض هستند، اما چه کسانی، اطلاع نداریم که البته در این شرایط تعداد زیادی هم ناقل هستند که خود آنها هم از بیماری اطلاع ندارند.

 رییس اداره تامین و ارتقای سلامت دبیرخانه کار گروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه گفت: در این سطح از قرنطینه سینماها، مدارس، پارک‌ها و مساجد تعطیل می‌شود، همایش‌ها لغو و شرکت‌ها جلسات را به صورت غیرحضوری برگزار می‌کنند و حتی‌المقدور کارمندها دورکاری می‌کنند. علاوه بر آن، سفرهای قطارهای مسافربری، پروازها، و حتی اتوبوس‌های بین‌شهری هم کاهش پیدا می‌کنند.

رضایی افزود: به مجموعه این اقدامات social distancing یا رعایت «فاصله اجتماعی» گفته می‌شود که تا مرحله‌ای به صورت داوطلبانه صورت می گیرد.

این پزشک در ادامه در ارتباط با سطح چهارم قرنطینه نیز گفت: برقراری نوعی حالت امنیتی شبیه حکومت نظامی است. در این حالت اگر کسی قصد تردد ورود یا خروج از منطقه آلوده را داشته باشد با محدودیت های شدید قانونی و برخورد نظامی امنیتی و یا احکام مجرمانه مواجه خواهد شد. به این حالت قفل کردن  cordon sanitaire یا lock down گفته می شود.

رضایی اضافه کرد: رعایت بهداشت فردی، شست و شوی دست‌ها و صورت با آب و صابون و استفاده از تجهیزات پزشکی (ماسک،دستکش و استفاده از مواد و محلول های ضد عفونی کننده)  توصیه می شود.

او با بیان اینکه برای قطع زنجیره انتقال بیماری عدم تردد، عدم حضور در تجمعات و کاهش تماس ها توصیه می‌شود، گفت: این اقدام در ووهان چین و چند شهر دیگر ایالت هوبِی و همینطور چند شهر ایتالیا اجرا شد.

براساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه تا عصر یکشنبه ۱۸ اسفند ماه ۹۱ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند که تاکنون آزمایش کرونا ۳۳ نفر از آنان مثبت اعلام شده است و سه نفر از مبتلایان نیز جان خود را از دست دادند.

از ابتدای شناسایی ویروس کرونای جدید در کشور تا ظهر یکشنبه ۱۸ اسفند ۶ هزار و ۵۶۶ نفر در کشور به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و در مجموع ۱۹۴ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده‌ و ۲ هزار و ۱۳۴ مورد از ابتدا تاکنون بهبود یافته‌اند.

ویروس کرونا از اوایل دی ماه در «ووهان» واقع در استان «هوبی» چین پدیدار شد و تاکنون به حدود ۵۰ کشور از جمله آمریکا، فرانسه، استرالیا، تایلند، مالزی، کره جنوبی، ژاپن، کانادا، سوئد، اسپانیا و امارات گسترش یافته است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.