مجتبی فریاد رس روز سه شنبه در نشست با اصاحب رسانه کنگاور اظهار داشت: میدان دام این شهرستان طی روزهای قبل در جهت قطع زنجیره ویروس کرونا پلمب شد ولی متاسفانه دوباره اقدام به فعالیت کرده بود که روز گذشته با حضور جانشین دادستانی، جانشین انتظامی و پلیس اطلاعات و اماکن عمومی پلمب شد.
او در ادامه با بیان اینکه کنترل ورود و خروج شهر برای مقابله با کرونا سلیقه ای است و به گفته مسئولین وزرات بهداشت، ریشه علمی ندارد، اظهار داشت: یکی از دغدغه های مردم چرایی عدم کنترل مبادی ورودی و خروجی شهر کنگاور بود که هم اکنون با استفاده از شماره پلاک خودرو و کد ملی راننده و سرنشینان عملیات طب سنجی و معاینه اولیه انجام می شود.
فریادرس همچنین در ادامه با اشاره به اینکه تمامی ورودی های آرامستان کنگاور و روستاهای شهرستان در ۲ پنجشنبه پایانی سال مسدود هستند، تاکید کرد: از مردم خواهش می کنیم پنج شنبه آخر سال و جمعه غریبان را در خانه بمانند، چرا که ویروس کرونا به شدت قابل سرایت است.
او همچنین با اشاره به اینکه مساجد نباید هیچ گونه برنامه ای برگزار کنند و حدود یک هفته پیش به تمام مساجد شهرستان اعلام شده بود، متاسفانه ۱۷ مسجد اقدام به برپایی نماز جماعت و یا مراسم های مختلف می کردند، که شب گذشته آنها نیز دوباره بسته شدند.
فریاد رس در ادامه با اشاره به اینکه تاکنون بیش از سه بار به تمام خبازی های سطح شهر در جهت رعایت مسائل بهداشتی تذکر داده شده است، افزود: برخی از خبازی ها رعایت می کنند و متاسفانه برخی هم هنوز نسبت به این مسائل و حساسیت سرایت بیماری کرونا بی توجه هستند و برای این کار نظارت ها را با همکاری سپاه و هلال احمر بیشتر می کنیم.
او همچنین نسبت به شایعه منتشر شده که قرار است از بساط دستفروشان جلوگیری شود، بیان کرد: هنوز تصمیم قطعی در خصوص فعالیت دست فروشان در روزهای پایانی سال گرفته نشده، ولی فعالیت آنها از نظر قانونی در سطح شهر ممنوع است و شهرداری متولی جمع آوری آنهاست.
دادستان کنگاور همچنین در خاتمه گفت: آرایشگاه های مردانه ضمن رعایت بهداشت فردی و محیطی باید از تجمع مشتری ها در آرایشگاه خود جلوگیری کنند و به صورت تک نفره مشتری پذیرش شود.
براساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه تا عصر یکشنبه ۱۸ اسفند ماه ۹۱ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند که تاکنون آزمایش کرونا ۳۳ نفر از آنان مثبت اعلام شده است و سه نفر از مبتلایان نیز جان خود را از دست دادند.
از ابتدای شناسایی ویروس کرونای جدید در کشور تا ظهر یکشنبه ۱۸ اسفند ۶ هزار و ۵۶۶ نفر در کشور به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و در مجموع ۱۹۴ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده‌ و ۲ هزار و ۱۳۴ مورد از ابتدا تاکنون بهبود یافته‌اند.
ویروس کرونا از اوایل دی ماه در «ووهان» واقع در استان «هوبی» چین پدیدار شد و تاکنون به حدود ۵۰ کشور از جمله آمریکا، فرانسه، استرالیا، تایلند، مالزی، کره جنوبی، ژاپن، کانادا، سوئد، اسپانیا و امارات گسترش یافته است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.